وزیر بهداشت: سم بسیار خفیف باعث مسمومیت دانش‌آموزان شده است

وزیر بهداشت با بیان اینکه تحقیقات انجام شده نشان داد که سم بسیار خفیفی باعث مسمومیت خفیف در دانش‌آموزان شده که البته عوارضی ایجاد نکرده است، گفت: جزییاتی درباره نوع سم و عوارض احتمالی بعدی آن منتشر می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی در حاشیه اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران که در محل این سازمان برگزار شد، درباره پیگیری مسمومیت سریالی دانش‌آموزان در مدارس، اظهار کرد: به قم رفتم و همه بیماران بیمارستان شهید بهشتی را ویزیت کردم و مدتی طولانی این کار طول کشید.

وی افزود: مسمومیت ایجاد شده بسیار خفیف بود و هیچ گونه عارضه‌ای برای کسی ایجاد نکرده بود و تنها چند ساعتی دچار علائم ضعف عضلانی، بی‌حالی و حالت تهوع بودند. کمیته ویژه‌ای را مأمور کردیم که در این رابطه تحقیق کنند و از بهترین اساتید سم‌شناسی کشور کمک گرفتیم که تحقیقات آنها نشان داد سم بسیار خفیفی باعث این عوارض می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: بررسی اینکه سم از کجا می‌آید، در حد وزارت بهداشت نیست. اظهارات در مورد عمدی بودن آن به عهده ما نیست. درمان این مشکل انجام می‌شود و تاکنون عارضه خاصی نداشته است، جزئیاتی درباره نوع سم و عوارض احتمالی بعدی آن منتشر می‌شود.

کد خبر 644408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.