ضرورت برخورد با کشورهایی که در موضوع مسمومیت مدارس دخالت کردند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: دانش‌آموزان در مدارس پرشماری در جای‌جای کشورمان در حال تحصیل هستند و اینکه برخی بخواهند در فرآیند علم‌آموزی و تعلیم و تربیت فرزندان ما وقفه ایجاد کنند، تاثیرات روانی منفی زیادی بر جای می‌گذارد که گذشت‌ناپذیر است و جای بخشش ندارد.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره مسمومیت شماری از دانش‌آموزان در استان‌های مختلف اظهار کرد: این مسئله آثار روانی متعددی بر جامعه به‌ویژه دانش‌آموزان و والدین آن‌ها داشت و ترس و وحشتی فراگیر در بین آن‌ها ایجاد کرد که قابل گذشت نیست.

وی افزود: مقام معظم رهبری در جریان اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر که تعدادی دستگیر و زندانی شدند، فرمان عفو عمومی صادر کردند اما در این قضیه تاکید کردند که عفو و گذشتی در کار نیست.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقدام فرد یا گروهی که روح و روان جامعه را دستخوش تغییر و خدشه‌دار می‌کند و فعالیت‌هایی انجام می‌دهد که امنیت ملی کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد قابل گذشت نیست و باید با اشد مجازات با آن برخورد شود تا سایرین جرئت نکنند، دست به چنین اقداماتی بزنند.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان در مدارس پرشماری در جای‌جای کشورمان در حال تحصیل هستند و اینکه برخی بخواهند در فرآیند علم‌آموزی و تعلیم و تربیت فرزندان ما وقفه ایجاد کنند، تأثیرات روانی منفی زیادی بر جای می‌گذارد که گذشت‌ناپذیر است و جای بخشش ندارد.

جوکار از اقدامات و کارهای انجام شده دستگاه‌های امنیتی و انتظامی درباره این موضوع تشکر کرد و افزود: اگر ارتباطات این افراد یا گروه‌ها با بیرون از کشور مشخص شود، نشان از تداوم توطئه‌ها و دشمنی‌های بدخواهان نسبت به ملت ایران دارد.

به گفته این نماینده مجلس، برخی از این افراد عکس‌ها و فیلم‌هایی را برای شبکه‌های برون‌مرزی بیگانه و ضد انقلاب ارسال می‌کردند و با این اقدام قصد داشتند عملیات روانی را کنار کار رسانه‌ای پیش ببرند.

وی با اشاره به دخالت یا دست داشتن افراد و گروه‌های ضد انقلاب در این موضوع اظهار کرد: وزارت امور خارجه باید با مقامات شماری از کشورها هم که تهمت‌هایی در جریان مسمومیت دانش‌آموزان به کشورمان زدند، قاطعانه برخورد کند و واکنش نشان دهد.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها ادامه داد: این قابل قبول نیست که فرد یا مقامی در یک دولت خارجی اتهام‌هایی را نسبت به جمهوری اسلامی وارد و در امور داخلی کشورمان دخالت کند. این موضوع برابر پروتکل‌های بین‌المللی پذیرفته نیست و دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه باید به این اتهامات واکنش نشان دهد.

وی با بیان اینکه کارگروهی در مجلس متشکل از چهار کمیسیون به منظور بررسی موضوع مسمومیت دانش‌آموزان تشکیل شده است، اظهار کرد: کمیسون‌های امور داخلی و شوراها، امنیت ملی، آموزش و تحقیقات و کمیسیون بهداشت و درمان تشکیل شده است که هر کدام دو نماینده در این کارگروه دارند و مجدانه در حال پیگیری این موضوع مهم هستند.

کد خبر 646894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.