رونمایی از ترجمه عربی ۱۱ عنوان کتاب کودک ایران در نمایشگاه مسقط

ترجمه عربی ۱۱ عنوان کتاب کودک از انتشارات آستان قدس رضوی در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط در غرفه جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، طی مراسمی با حضور سفیر جمهوری اسلامی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عمان، ۱۱ عنوان کتاب کودک به زبان عربی در غرفه جمهوری اسلامی ایران در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط رونمایی شد.

ماجرای سیب قرمز، عروسک مو طلایی، آش آشتی‌کنان، عکس زیبا، بوی گل، مسابقه کوفته‌پزی، شلوپ، لباس مهمان، عروسک کج‌وکوله، سه فندق گمشده و زیر زمین بازی نوشته کلرژوبرت و علی باباجانی ازجمله این کتاب‌ها است. مفاهیم قرآنی این کتاب‌ها در قالب داستان به زبان‌عربی ترجمه و در غرفه جمهوری اسلامی ایران عرضه و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

یکی از ویژگی این کتاب‌ها تصویرگری خوب آن‌هاست. این کتاب‌ها که پیش‌تر به زبان‌فارسی در ایران منتشر شده بود، برای نخستین‌بار ترجمه آن‌ها در این نمایشگاه رونمایی و نسخه فارسی نیز مورد استقبال خانواده‌های ایرانی ساکن عمان قرار گرفته است.

خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشور با غرفه‌ای به مساحت ۳۶ مترمربع به معرفی و عرضه بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب از ۴۰ ناشر در موضوع‌های ایران‌شناسی، آموزش زبان فارسی، خوش‌نویسی، نگارگری و هنرهای ایرانی، علوم اسلامی همچون فقه، عقاید، فلسفه، علوم قرآنی، کودک، شعر و ادبیات می‌پردازد. در این دوره پرداختن به موضوع کودک با محوریت کتاب‌های منتشر شده به زبان عربی بخش ویژه‌ای در غرفه جمهوری اسلامی ایران به خود اختصاص داده است.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط از سوم اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور ۸۲۶ ناشر از ۳۲ کشور ازجمله لبنان، سوریه، عراق، کویت، ترکیه، ایتالیا، سوئد، عربستان، امارات و چند کشور دیگر آغاز به کار کرده و تا دوازدهم اسفندماه در محل برگزاری سالن بین‌المللی نمایشگاه‌های مسقط به کار خود ادامه می‌دهد.

کد خبر 644380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.