ایجاد تحول در حوزه کتاب و کتابخانه‌های اصفهان/ گره‌های چند ساله کتابخانه‌ها باز شد

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با بیان اینکه تمام تلاش مدیریت شهری این است که نبض کتاب در شهر اصفهان بسیار قوی‌تر بزند، گفت: لازم است با کمک یکدیگر شهر اصفهان را بار دیگر به پایتخت کتاب و کتابخانه ایران تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاهمرادی امروز یکشنبه بیست و نهم آبان‌ماه در مراسم رونمایی از کتابخانه دیجیتال کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان اظهار کرد: وجود کتابخانه‌های قدیمی در اصفهان به سابقه تاریخ کهن این کلانشهر صحه گذاشته و این نشان از نبض قوی کتاب در شهر اصفهان بوده است.

وی با بیان اینکه اصفهان پایتخت کتاب و کتابخانه‌ها در ایران بوده است، افزود: به خود می‌بالیم که در شهری زیست می‌کنیم که کتاب و کتابخوانی به عنوان یک ارزش تلقی شده است.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با اشاره به دیدار روز گذشته مردم این شهر با مقام معظم رهبری به مناسبت حماسه بیست و پنجم آبان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از شهر اصفهان به عنوان شهر علم یاد کردند، به وطور قطع لازمه شهر علم، وجود کتاب و کتابخانه و این فرهنگ غنی است.

وی خاطرنشان کرد: طی ۱۵ سال اخیر آنگونه که شایسته است به موضوع کتاب و کتابخانه در اصفهان پرداخته نشده و این اعتراف تلخی است، اگر این مهم انجام شده بود، امروز شاهد بسیاری از پیچیدگی‌های ذهنی نبودیم.

شاهمرادی تاکید کرد: ایجاد تحول در حوزه کتاب و کتابخانه‌های شهر اصفهان یک ضرورت است، لذا طی یکسال گذشته یک همت جدی در این خصوص شکل گرفته به طوری که امروز شاهد شیب خوبی در پرداخت به حوزه کتابخانه‌ های شهر اصفهان هستیم.


وی با اشاره به اجرای ۳۰ برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: از جمله اتفاقات مثبت این هفته باز شدن گره‌های بسته چند ده ساله در حوزه کتابخانه‌ها است که در این راستا می‌توان به راه اندازی سیستم اطفا حریق مخزن کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان اشاره کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه امروز گنجینه بسیار ارزشمندی از کتاب در شهر اصفهان وجود دارد که باید به آن بیش از گذشته پرداخته شود، گفت: کتابخانه‌های مرکزی در کل دنیا جایگاه ویژه‌ای دارند، بنابراین امیدواریم با گذر از ۲۰ سالگی کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان شاهد اتفاقات و اقدامات ویژه‌ای در این راستا باشیم.

وی با بیان اینکه تمام تلاش مدیریت شهری این است که نبض کتاب در شهر اصفهان بسیار قوی‌تر بزند، افزود: لازم است با کمک یکدیگر شهر اصفهان را بار دیگر به پایتخت کتاب و کتابخانه ایران تبدیل کنیم.

شاهمرادی با اشاره به راه اندازی فروشگاه آنلاین کتاب ادامه داد: به طور حتم افتتاح فروشگاه آنلاین کتاب، کتابخانه مرکزی شهرداری را به عنوان مرکز ثقل حوزه کتاب در شهر اصفهان تبدیل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از فعالان عرصه کتابخانه‌ها، مسئولان کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه شهرداری اصفهان قول مساعد گرفته‌ایم تا تعداد اعضای کتابخانه‌های شهرداری را از ۶۸۰ هزار نفر به یک میلیون نفر برسانند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در افق برنامه‌های این حوزه در نظر داریم زمینه بازدید گردشگران خارجی را از کتابخانه مرکزی اصفهان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه تقویت و تسهیل اهدای کتاب از دیگر رویکردهای شهرداری بوده است، گفت: در این راستا گنجینه کتاب‌های اهدایی اصفهان در حال تقویت است و خوشبختانه خیران و واقفان در این عرصه حضور پیدا کرده‌اند، لذا امروز به پاس ارج نهادن به این فرهنگ، یادمان اهدا کنندگان کتاب در ورودی کتابخانه مرکزی شهرداری رونمایی شد.

شاهمرادی اضافه کرد: با توجه به راه اندازی کتابخانه دیجیتال کتابخانه مرکزی شهرداری از همه مؤلفان و ناشران دعوت می‌کنیم که در صورت تمایل یک نسخه الکترونیکی فایلpdf از کتاب‌های خود را به این کتابخانه دیجیتال اهدا کنند.

به گزارشایمنا، امروز به صورت همزمان از سایت و فروشگاه مرکزی و نمایشگاه دائمی کتاب انتشارات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، همچنین کتابخانه دیجیتال کتابخانه مرکزی شهرداری و مجموعه پادکست‌های مرور و یادمان اهدا کنندگان کتاب رونمایی شد.

کد خبر 620775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.