رزمایش مدافعان آسمان ولایت بر پایه مبانی علمی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ که در منطقه عمومی شمال غرب، غرب و مرکز کشور در حال برگزاری است، اقدامی بزرگ و ارزشمند و بر پایه مبانی علمی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _سه‌شنبه نهم اسفند_ در یکصدوسی‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم و امنیت کشور اظهار کرد: رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ که در منطقه عمومی شمال غرب، غرب و مرکز کشور در حال برگزاری است، اقدامی بزرگ و ارزشمند و بر پایه مبانی علمی است.

وی افزود: هواپیماهای دشمن در زمان جنگ تحمیلی، پایتخت را در ارتفاع بالای ۷۰ هزار پا موشک باران می‌کرد و مهم نبود که این موشک‌ها به کدام خانه، ساختمان و منطقه اصابت می‌کند و ما به علت نداشتن سیستم‌های پدافندی در ردیابی، امکان مقابله با تجاوز را نداشتیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: محدودیت‌هایی برای کشور ایران جهت دستیابی به سلاح در نظر گرفته شده بود اما شعار امام خمینی (ره) مبنی بر «ما می‌توانیم» باعث شد از تمام ظرفیت‌های داخلی برای پاسخگویی به تهدیدها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با جدیت تمام شعار «ما می‌توانیم» را دنبال کردند و پیشرفت‌ها و موفقیت‌هایی که اکنون در زمینه دفاعی کسب کردیم، نتیجه دستاوردهای فناورانه کشور ایران در این زمینه و بر پایه همین شعار بوده است.

چمران تاکید کرد: با توجه و تکیه بر این شعار مهم، با تمام قوا توانستیم از مرزهای زمینی، آبی و هوایی کشورمان دفاع کنیم؛ امید است رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت نتیجه‌های سودمندی داشته باشد.

وی با اشاره به حضور بعضی از وزرای کابینه در نمایشگاه شهر آفتاب خاطرنشان کرد: با حمایت تمام مسئولان انتظار داریم انتقال نمایشگاه‌های خیابان سئول به نمایشگاه شهر آفتاب باعث شود مشکلات ترافیکی شهروندان تهرانی کاهش یابد.

کد خبر 644378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.