آمادگی نصف جهان برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان از آمادگی نصف جهان برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای آماده‌سازی محل اسکان مسافران نوروزی انجام شده است و از ظرفیت‌های بخش خصوصی حداکثر استفاده را خواهیم کرد.

جواد شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به آغاز فعالیت ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان از بیست‌وپنجم اسفند سال جاری، کمیته اسکان ستاد وظیفه ساماندهی و مدیریت اسکان مسافران نوروزی را در این کلان‌شهر با همکاری سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های مربوطه بر عهده دارد.

وی افزود: با توجه به تعامل‌ها و هماهنگی‌های انجام شده با نهادها و ارگان‌های مختلف، اقدامات لازم برای آماده‌سازی محل اسکان مسافران نوروزی انجام شده است و از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی شامل هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مدارس آموزش‌وپرورش و خوابگاه‌های دانشجویی حداکثر استفاده را خواهیم کرد.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: باغ فدک به‌عنوان تنها محل اسکان مسافران نوروزی به صورت چادرخواب مهیای پذیرایی از مسافران نوروزی است و درهای آن از بیست‌وپنجم اسفند سال جاری به روی مسافران باز خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌ها برای پذیرش مسافران نوروزی، اسکان در منازل استیجاری است، لذا هماهنگی‌های خوبی با اتحادیه مشاوران املاک انجام شده است و در حال حاضر حدود ۵۰ واحد صنفی از سوی اتحادیه انتخاب و به وسیله نصب بنر سر در این واحدها مشخص شده است که با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده در سطح شهر و شبکه‌های مجازی، شهروندان می‌توانند با مراجعه به این واحدهای صنفی، نسبت به ثبت ملک و اعلام آمادگی برای اسکان مسافران نوروزی اقدام کنند.

شفیعی با بیان اینکه سامانه ۱۳۷ و اتحادیه مشاوران املاک به شماره ۳۲۶۶۴۴۵۰ آماده ارائه خدمات به شهروندان است، تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال هماهنگی‌های لازم با دادگستری و نیروی انتظامی انجام شده است، از طریق کمیته قضائی و انتظامی با جدیت با کلیدبه‌دستان و بازاریابان اسکان غیرمجاز برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی گفت: از شهروندانی که تمایل دارند منازل خود را برای اسکان مسافران در اختیار مسافران قرار دهند، درخواست داریم تنها از طریق مبادی قانونی و واحدهای صنفی مجاز برای این موضوع اقدام کنند تا مشکلی برای آن‌ها و مسافران به‌وجود نیاید.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان افزود: با توجه به پیش‌بینی شرایط آب‌وهوایی و احتمال بارندگی و برودت هوا در نصف‌جهان، برای اسکان مسافران در شرایط اضطرار تعدادی از ورزشگاه‌های تحت پوشش شهرداری، ورزشگاه‌های تحت نظر اداره کل ورزش و جوانان و بخش خصوصی پیش‌بینی شده و در حال تجهیز است تا به چرخه اسکان اضافه شود که در همین راستا هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه از طریق کمیته ایمنی و حوادث موارد مربوط به ایمنی و آتش‌نشانی محل‌های اسکان انجام شده است، ادامه داد: در صورتی که با سردی هوا و بارندگی روبه‌رو شویم، می‌توانیم از سالن‌های ورزشی سرپوشیده برای اسکان مسافران نوروزی استفاده کنیم.

شفیعی گفت: امیدواریم نوروز امسال نیز میزبان شایسته‌ای برای مسافران نصف جهان باشیم.

کد خبر 644361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.