هوشمندسازی پرداخت هزینه حمل‌ونقل عمومی در کانبرا

ساکنان کانبرا، پایتخت استرالیا، به‌زودی قادر خواهند بود به‌ روش هوشمند هزینه تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی را پرداخت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران کانبرا در نظر دارند خدمات جدیدی را در زمینه حمل‌ونقل عمومی در اختیار شهروندان قرار دهند تا بر تعداد افرادی که به روش سبز تردد می‌کنند، بیفزایند. یکی از این رویکردها که به‌تازگی از آن رونمایی شده است، هوشمندسازی قابلیت پرداخت هزینه عبور و مرور از طریق این خودروها است که به کاربران امکان طراحی سفر خود را نیز می‌دهد. در واقع، بستر جدیدی در بخش حمل‌ونقل عمومی ارائه خواهد شد که مانند بلیت هوشمند عمل می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد که تنها با یک کلیک، هزینه سفر خود را پرداخت کنند، ضمن این‌که قابلیت استفاده از روش‌های مختلف تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی متفاوت برای آن‌ها فراهم خواهد شد.

هوشمندسازی پرداخت هزینه حمل‌ونقل عمومی در کانبرا

طراحی سفرهای شهری

شهروندان کانبرا به‌زودی خواهند توانست با استفاده از کارت اعتباری، تلفن همراه یا ساعت هوشمند، هزینه سفرهای خود از طریق وسایل نقلیه عمومی را پرداخت کنند. علاوه بر این، کسانی که تا پیش از این از کارت‌های اعتباری مخصوص وسایل نقلیه یا بلیت‌های کاغذی برای این منظور بهره می‌بردند، همچنان می‌توانند از آن‌ها برای سفرهای خود استفاده کنند. با این حال، بلیت‌های هوشمند جدید قابلیت‌های بیشتر و جالب‌تری را در اختیار آن‌ها قرار داد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به امکان پرداخت هزینه یک سفر، از طریق وسیله‌های نقلیه عمومی مختلف، با تنها یک‌بار کلیک اشاره کرد.

در واقع مسافران از طریق دسترسی به نرم‌افزار جدیدی که در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت، بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد خود (که می‌تواند سوار شدن بر وسایل نقلیه عمومی مختلف را شامل شود) انتخاب خواهند کرد و سپس با کلیک روی دکمه پرداخت، هزینه سفر خود را به‌طور یکجا متقبل خواهند شد. جالب است بدانید که نرم‌افزار جدید ممکن است رسیدن به یک مقصد را از طریق وسیله‌های مختلف مانند قطار، اتوبوس، دوچرخه، اسکوتر و حتی پیاده‌روی پیشنهاد کند و مسافران از بعضی از آن‌ها یا تمام این وسایل نقلیه برای رسیدن به تنها یک مقصد نهایی بهره بگیرند.

دسترسی به نرم‌افزار جدید برای شهروندان پایتخت استرالیا رایگان است که این امر به سهم خود در تشویق افراد بیشتر به عبور و مرور از طریق وسایل نقلیه عمومی، نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

هوشمندسازی پرداخت هزینه حمل‌ونقل عمومی در کانبرا

کد خبر 644295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.