چگونه می‌توان به فضا دست‌ یافت؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: زمانی که کشوری بتواند محموله‌های خود را در ارتفاع صد کیلومتر از سطح زمین یا بیشتر قرار دهد، عملاً توانسته به منطقه‌ای تحت عنوان فضا دست پیدا کند.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فعالیت‌های ایران در حوزه هوافضا و دستاوردهای این کشور در چند سال گذشته، اظهار کرد: پس از پرتاب ماهواره امید، ایران پروژه‌های دیگری در راستای ارسال ماهواره و کاوشگر در نظر گرفت.

وی افزود: از جمله ماهواره‌هایی که پس از امید به فضا پرتاب شد، می‌توان به رصد و نوید اشاره کرد همچنین کاوشگرهایی توسط صنایع فضایی کشور به فضا ارسال شدند که موجودات زنده را با خود حمل کردند.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: کاوشگر سه و پیشگام جزو پروژه‌های ایرانی بود که طی آن موجودات زنده به فضا اعزام شدند.

وی با اشاره به تعریف فضا گفت: نکته‌ای که در بررسی مأموریت‌های فضایی باید مد نظر قرار داد، تعریف فضا است؛ درواقع فضا تعریف مشخصی دارد و به صورت کلی از فاصله صد کیلومتری سطح زمین به بالا را فضا در نظر می‌گیریم.

مرادی تاکید کرد: با توجه به تعریف فضا، درصورتی‌که کشوری بتواند در منطقه‌ای بالاتر از صد کیلومتری سطح زمین فعالیت کند به فضا دست‌یافته است.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: البته فاصله‌ای که به عنوان فضا در نظر گرفته شده، به صورت قراردادی است و نمی‌توان گفت که این فاصله بر اساس مسائل طبیعی انتخاب شده است.

کد خبر 644292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.