مجلس از یک‌ ماه‌ و نیم پیش شرایط کنونی ارز را پیش‌بینی کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کسی مانع نظارت مجلس شورای اسلامی بر دولت در موضوعات مربوط به ارز نیست، ‌گفت: افتخار مجلس این است که از یک‌ماه‌ونیم پیش شرایط را پیش‌بینی کرد و ۴۰ روز قبل بسته پیشنهادی کمیسیون اقتصادی درباره کنترل بازار ارز به دولت و رئیس‌جمهور منتقل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد باقر قالیباف در جلسه علنی نوبت صبح امروز _دوشنبه، هشتم اسفندماه_ در پاسخ به تذکر سیدناصر موسوی‌لارگانی، نماینده فلاورجان در انتقاد از وضعیت ارزی کشور اظهار کرد: کسی مانع نظارت مجلس شورای اسلامی به دولت در موضوعات مربوط به ارز نیست و افتخار مجلس این است که از یک‌ماه‌ونیم پیش شرایط را پیش‌بینی کرد و ۴۰ روز قبل بسته پیشنهادی کمیسیون اقتصادی درباره کنترل بازار ارز به دولت و رئیس جمهور منتقل شد؛ ما کارمان را انجام داده‌ایم و اکنون هم انجام می‌دهیم.

وی افزود: موضوعی که نمایندگان مطرح می‌کنند آن است که در جلسه غیرعلنی مقرر شد گروه مشترکی برای همفکری تشکیل شود. توضیح دادم که اشکالی ندارد و ما هر نوع همفکری که دولت بخواهد، انجام می‌دهیم. ما کار نظارتی خود را از ۴۰ روز قبل انجام دادیم و نظرات را منعکس کردیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: روز گذشته پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در شورای عالی هماهنگی اقتصادی موضوعات لازم را متذکر شد و ما پیگیر آن هستیم.

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار کرد: امام (ره) مجلس را رأس امور خواند؛ حرمت امامزاده را باید متولی نگه دارد، رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز گفت که دولت باید کمیته‌ای برای رسیدگی به موضوع ارز تشکیل دهد، پس این کمیته چه زمانی قرار است تشکیل شود؟ چرا ما نباید حرمت خود را نگه داریم؟

نماینده مردم فلاورجان ادامه داد: وضعیت به‌گونه‌ای شده است که مردم حتی نمی‌توانند نان بخرند و همه قیمت‌ها لحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند؛ از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست داریم که به این موضوع ورود کند.

کد خبر 644120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.