دانش‌آموزان ۱۰ اسفند مدرسه‌شان را اداره می‌کنند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان روز ۱۰ اسفند و در هفته تربیت اسلامی، اداره مدرسه را به عهده می‌گیرند.

به گزارش ایمنا، اصغر باقرزاده در نشست مجازی با معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور که به مناسبت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی به صورت وبیناری برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد معاونت پرورشی و فرهنگی بسیار فراگیر شده است و این نشان از موفقیت اجرای سیاست‌های کلی و مشارکت حداکثری تمام ارکان تربیت است.

وی افزود: برنامه‌های دانش‌آموز محور و اجرای برنامه‌ها از سوی دانش‌آموزان در برنامه‌ها قرار گرفته و هدایا از دست‌سازه‌های دانش‌آموزان تهیه شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اجرای سرود، خانواده و مشارکت ارکان بیرون آموزش و پرورش، پایه برنامه‌ها شده و جز رویکرد اصلی ما است؛ همچنین توجه به نومعلمان، نومربیان و گروه‌های جهادی تربیتی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

او برنامه‌های روزشمار هفته تربیت اسلامی را تشریح کرد و پیشنهاد داد: تعدادی از اعضای هیأت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حضور در نشست‌های این هفته در استان‌ها، تهران و شهرستان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که ضرورت دارد از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

باقرزاده اضافه کرد: اداره مدرسه توسط دانش‌آموزان با فعال کردن شوراهای دانش‌آموزی باید یک فعالیت شاخص در هفته تربیت اسلامی باشد؛ دانش آموزان باید در روز ۱۰ اسفند تدریس، حل تمرین و گفت‌وگو را در مدارس داشته باشند و خودشان کلاس درس را اداره کنند.

وی به تأکید وزیر آموزش و پرورش بر احیای واقعی امور تربیتی اشاره کرد و ادامه داد: این امر باید در تمام برنامه‌ها صورت بگیرد و محقق شود که ما نیز در معاونت بر آن تأکید داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به آموزگاران و مدیران مدارس باید برای ارائه تجارب در حوزه امور تربیتی فرصت دهیم و مربیان را شناسایی و شبکه‌سازی کنیم.

همچنین در این جلسه برخی از معاونان به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مسائل هفته تربیت اسلامی پرداختند.

منبع: فارس

کد خبر 644002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.