وقوع ۲۷ درصد از تصادفات جاده‌ای بین ساعات ۱۶ تا ۲۰

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۳۶ درصد از تصادفات جاده‌ای استان در ۱۱ ماهه سال جاری مربوط به زمان تاریکی هوا بوده است، از وقوع ۲۷ درصد تصادفات جاده‌ای بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در بررسی کارشناسی که در خصوص ساعات وقوع تصادفات جاده‌ای استان صورت گرفت، مشخص شد حدود ۳۶ درصد از تصادفات جاده‌ای استان در ۱۱ ماهه سال جاری مربوط به زمان تاریکی هوا بوده است.

وی افزود: همچنین تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس راه استان اصفهان حاکی از این است که ۲۷ درصد تصادفات جاده‌ای استان در ۱۱ ماهه سال جاری بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ رخ داده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین علت وقوع تصادفات راه‌های برون‌شهری استان در ۱۱ ماهه سال جاری توجه نداشتن به جلو از سوی رانندگان بوده است، تصریح کرد: به خاطر تاریکی هوا، دید رانندگان کم می‌شود و افرادی که سن بالاتری دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: حین بارش باران و برف یا مه نیز دید رانندگان کاهش پیدا می‌کند و هنگامی که رانندگان و سرنشینان در خودرو حضور دارند، شیشه‌های خودرو بخار می‌گیرد و این موضوع از توجه راننده کم می‌کند و دید راننده را کاهش می‌دهد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان دومین علت در تصادفات جاده‌ای استان در سال جاری را توانایی نداشتن رانندگان در کنترل وسیله نقیله ناشی از سرعت غیر، مجاز اعلام کرد و گفت: اگر راننده بخواهد با سرعت زیاد رانندگی کند، امکان مهار وسیله نقلیه را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این تحقیق سومین علت در تصادفات جاده‌ای مربوط به ۱۱ ماهه سال جاری، تغییر مسیر ناگهانی خودروها تشخیص داده شده است، ادامه داد: وقتی راننده خود را مقابل حفره‌ها و چاله می بیند اقدام به تغییر مسیرهای ناگهانی می‌کند که به طور معمول باعث وقوع حوادث و تصادفات می‌شود.

کد خبر 643938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.