حمایت مالیاتی مجلس از واحدهای تولیدی / خودروهای لوکس بیش از ۳ میلیارد تومان مالیات می‌دهند

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: نمایندگان در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با تخفیف مالیاتی اشخاص حقوقی موافقت کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی با اشاره به مصوبات امروز مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: امروز نمایندگان در صحن علنی برخی از بندهای تبصره ۶ لایحه بودجه را به تصویب رساندند.

وی افزود: در این تبصره موضوع معافیت مالیاتی به نرخ صفر تغییر کرد، آن‌هم از جهت اینکه وقتی عدد صفر می‌آید، مودی باید پرونده خود را تحویل دهد و همین موضوع باعث شفافیت اطلاعاتی بیشتری خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ ادامه داد: در مورد موضوع خودرو مقرر شد به خودروهای لوکس بالای سه میلیارد تومان، یک درصد مالیات تعلق گیرد و این کار به این منظور است که اگر فردی خودرویی دارد که قیمت آن سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، یک درصد از ۲۰۰ میلیون تومان آن مشمول مالیات می‌شود، بنابراین هر فردی که خودرویی با مبلغ ۳ میلیارد تومان دارد معاف از مالیات خواهد بود. این موضوع در بند (خ) تبصره ۶ مصوب شد.

طغیانی با اشاره به تصویب بند (ت) تبصره ۶ لایحه بودجه در صحن مجلس گفت: در این بخش دولت هفت درصد برای پرونده مالیاتی اشخاص حقوقی تخفیف قائل شده بود. بر اساس قوانین اشخاص حقوقی ۲۵ درصد مالیات پرداخت می‌کنند و دولت در لایحه خود این رقم را به ۱۸ درصد رساند که این رقم در مجلس تصویب شد.

وی تاکید کرد: واحدهای تولیدی در عمل با این تخفیف مالیاتی مبلغ کمتری به شکل مالیات پرداخت خواهند کرد و این مسئله به نقدینگی و سرمایه در گردش این واحدها کمک خواهد کرد تا سرمایه‌گذاری‌های جدیدی صورت بگیرد.

کد خبر 643918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.