دوران ۸ سال دفاع مقدس، محور انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌آید

فرمانده سابق گروه ۴۰ صاحب‌الزمان(عج) نیروی زمینی سپاه و مسئول مهندسی نیروهای مسلح گفت: اینکه جوان امروز صحبت‌های یک رزمنده را باور نمی‌کند، به‌دلیل کم‌کاری و تببین‌نکردن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمد گرامی در دومین همایش مجمع رزمندگان شهرستان خمینی‌شهر، اظهار کرد: ایران بزرگ‌ترین مرز را با عراق دارد و دشمن بین دو کشور شیعی، جنگ را به راه انداخت.

وی افزود: دشمن در این جنگ، نقاط استراتژیک را مورد حمله قرار داد و کشور جمهوری اسلامی ایران که به‌تازگی دوران طاغوت و استبداد را درهم شکسته و توان نظامی آن ضعیف بود در مقابل کشوری قرار گرفت که ۳۵ کشور دیگر همراه با آن برای اداره این جنگ بودند.

سردار گرامی با اشاره به سقوط برخی شهرهای ایران گفت: با وضع موجود، امام راحل (ره) سخنرانی کردند که دزدی سنگی انداخته که به دنبال آن حرکت جهادی مردم ایران آغاز شد و جمهوری اسلامی ایران، ایستادگی در مقابل کشورهای جهان را آموخت.

وی با بیان اینکه شهرستان خمینی‌شهر تنها در یک روز ۱۱۴ شهید تقدیم اسلام کرده است، ادامه داد: بعد از مدت یک‌سال‌ونیم کشور در اداره جنگ تغییر کرد و خانواده‌ها با ذوق و شور مردان خود را راهی جبهه کردند.

بیشترین گلوله در عملیات خیبر بر سر رزمندگان ریخته شد

فرمانده سابق گروه ۴۰ صاحب‌الزمان (عج) نیروی زمینی سپاه به تشریح عملیات‌های دوران هشت ساله دفاع مقدس پرداخت و گفت: عملیات خیبر از عملیات‌های بود که شهدای بسیاری در این عملیات تقدیم اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

وی افزود: در سوم اسفندماه سال ۶۲ عملیات خیبر شروع شد، خاک جزیره مجنون چهار کیلومتر بود و دشمن در این منطقه ۱۵۰۰ قبضه خمپاره‌انداز مستقر کرد و بیشترین گلوله‌ها (یک میلیون و ۲۰۰ خمپاره) در عملیات خیبر بر سر رزمندگان ریخته شد. در عملیات خیبر اوضاع به گونه‌ای شد که ۴۸ ساعت به نیروها غذا نرسید و خاک‌ریزهای ما توسط خمپاره‌ها صاف شد و بچه‌ها برای خودشان قبر می‌کندند.

سردار گرامی تصریح کرد: در این شرایط امام راحل در پیامی خطاب به رزمندگان فرمودند، جزیره مجنون باید حفظ شود و کار به جایی رسید که بعد از ۱۹ روز دشمن به این نتیجه دست یافت که نمی‌تواند جزیره را تصرف کند.

مسئول مهندسی نیروهای مسلح دوران هشت سال دفاع مقدس را محور انقلاب اسلامی ایران برشمرد و اضافه کرد: هر رزمنده می‌تواند راوی جهاد تبیین باشد و این دوران و رزم‌آوری‌های جوانان حاضر در جنگ را برای نسل جوان تشریح کند، اینکه جوان امروز صحبت‌های یک رزمنده را باور نمی‌کند به دلیل کم‌کاری و تبیین نکردن رزمندگان اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: ایثار در کشور ما به اوج خود رسیده و امروز ثابت شده است که مردم دست از اعتقادات خود برنداشته‌اند، آن‌ها با حضور در ۲۲ بهمن امسال ثابت کردند پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران ایستاده‌اند.

ابزار رسانه می‌تواند امیدآفرینی را در دل جوان زنده کند

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم شهرستان خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: امروز زمانی است که باید جهاد تبیین صورت بپذیرد و این همایش، یک جهاد تبیین برای نسل جوان است.

وی حضور جوانان در این برنامه‌ها را حائز اهمیت برشمرد و آن‌را تبیین چهره به چهره خواند و افزود: در تمام دوران‌ها مردم با حضور خود نشان داده‌اند که با وجود این تحریم‌ها و سختی‌ها ناامید نمی‌شوند.

وی با اشاره به تقدیم ۲۳۰۰ شهید شهرستان خمینی‌شهر در راه اعتلای انقلاب اسلامی اضافه کرد: دشمن تمام توان خود را برای خود کم‌بینی جوانان به کار گرفته است و ابزار رسانه با به تصویر کشاندن موفقیت‌ها در همه عرصه‌ها می‌تواند امیدآفرینی را دل جوان زنده کند.

حجت‌الاسلام نقدعلی در ادامه اوضاع اقتصادی روز را تشریح و اظهار کرد: دشمن با استفاده از جنگ ترکیبی، تمام توان خود را به کار گرفته تا بازارهای خودرو و طلا را ناآرام کند؛ مجریان کشور، زوایای این نقشه‌ها را شناسایی کرده‌اند و مجلس با تیم دولت، اقداماتی را جهت خنثی شدن نقشه‌های دشمن انجام خواهد داد.

به گزارش ایمنا، عملیات خیبر زمینه‌ساز تأسیس نیروی دریای سپاه شد که این عملیات گسترده با رمز یا رسول الله (ص) در جبهه‌های جنوب آغاز و ۲۰ روز به طول انجامید و باعث آزادسازی ۱۰۰۰ کیلومتر از منطقه هور و ۸۰ کیلومتر از جزایر مجنون شد.

۱۸۰ شهید این عملیات خمینی‌شهری بودند که ۱۱۴ نفر از آن‌ها در پنجم اسفندماه سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیدند و به منظور تجلیل از رشادت‌های این شهدا روز پنجم اسفندماه به عنوان «روز ایثار» شهرستان خمینی‌شهر نامیده شد.

چهار گردان از خمینی‌شهر در عملیات خیبر شرکت داشتند و ۴۸ نفر نیز اسیر شدند. شهید مصطفی حلوایی، شهید سردار محمود عموشاهی، شهید علی نکویی‌مهر و شهید براتعلی غفاری از شهدای شاخص خمینی‌شهری این عملیات بودند.

گفتنی است در هفته ایثار و شهادت شهرستان خمینی‌شهر نمایشگاهی از ادوات نظامی در حسینیه ثارالله برای بازدید عموم دایر شده است.

کد خبر 643800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.