توزیع لوازم ضروری زندگی با هدف تامین رفاه خانواده‌های تحت حمایت انجام می‌شود

رئیس اداره کمیته امداد منج گفت: توزیع لوازم ضروری زندگی با هدف تامین آسایش و رفاه خانواده‌های تحت حمایت انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عزت‌الله محمودیان امروز _‌شنبه ششم اسفندماه_ در نشست با مدیرکل کمیته امداد چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۲ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت اهدا شد.

وی افزود: این تعداد جهیزیه با هزینه سه میلیارد تومان و مشارکت خیران و نیکوکاران تهیه و توزیع شده است؛ جهیزیه اهدایی شامل لوازم ضروری زندگی از جمله یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و جاروبرقی است.

رئیس اداره کمیته امداد منج با اشاره به دیگر خدمات این نهاد اضافه کرد: تهیه و توزیع لوازم ضروری زندگی (بخاری گازی، آبگرمکن، یخچال و کولر آبی) با هدف تأمین آسایش و رفاه خانواده‌های تحت حمایت انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۹۱ دستگاه لوازم گرمایشی (بخاری گازی و آبگرمکن) و سرمایشی (یخچال و کولر آبی) و همچنین ماشین لباسشویی و جاروبرقی با هزینه یک میلیارد تومان تهیه و توزیع شده است.

محمودیان اظهار کرد: هدف افزایش رفاه خانوارها از طریق افزایش دسترسی به کالاها و خدمات است؛ خیرین به صورت داوطلبانه با اهداف نیکوکارانه در جوامع مختلف مشغول فعالیت هستند، این مردم علاوه بر کمک به اقشار مستضعف جامعه، نقش شایانی در حکمرانی اجتماعی و برداشتن بار از دوش دولت‌ها ایفا می‌کنند، بنابراین حمایت از خیریه‌ها امری مهم برای هر جامعه‌ای است که به بهبود شاخص‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی منجر می‌شود. در چند دهه گذشته تعداد و نقش سازمان‌های غیردولتی چه در جوامع صنعتی و چه در کشورهای در حال توسعه همواره در حال افزایش بوده است.

وی اضافه کرد: فعالیت‌هایی همچون ارائه خدمات و کمک به مردم مصیبت زده در جنگ‌ها، زلزله یا سیل، تأسیس مراکز بهداشتی و رفاهی، فقرزدایی و اشتغالزایی، تبلیغات و آموزش نظری برای افزایش آگاهی‌های مردم، سیاست‌مداران و قانون‌گذاران، ایفای نقش برای رساندن صدای مردم به ویژه گروه‌هایی چون زنان، اقلیت‌ها و تهیدستان، افزایش ظرفیت‌ها، بسیج منابع، ارتباطات و شبکه‌سازی، پژوهش و همچنین طیف گسترده‌ای که از حمایت صرف، نظیر کمک به محرومان و فقرا تا فعالیت‌های توسعه‌ای و رسانه‌ای را دربرمی‌گیرد.

به گزارش ایمنا، منج در شهرستان لردگان استان چهارمحال‌وبختیاری واقف شده است.

کد خبر 643677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.