تجربه عجیب‌ترین زمستان در کالیفرنیا

گزارش‌ها حاکی از آن است که این روزها کالیفرنیای آمریکا عجیب‌ترین زمستان خود را طی بیش از ۳۰ سال گذشته تجربه می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سراسر ایالت کالیفرنیا در روزهای گذشته بارش برف بسیار سنگینی را پشت سر گذاشت که به ادعای منتقدان این رویداد در چند دهه گذشته بی‌سابقه بوده است و عجیب‌ترین شرایط آب‌وهوایی را برای سراسر قلمرو رقم زده است. حتی ساکنان کالیفرنیای جنوبی طی چند روز گذشته شاهد ریزش برف از تپه‌ها به سمت دره‌ها بوده‌اند و این رویداد را به عنوان یکی از به‌یاد ماندنی‌ترین و عجیب‌ترین خاطرات کل دوران زندگی خود توصیف کرده‌اند. تجربه وزش بادهایی با قدرت شگفت‌انگیز از دیگر توصیفات مردم کالیفرنیا از این روزهای زمستانی به‌شمار می‌رود که سرما را بر زندگی آن‌ها حاکم کرده است.

تجربه عجیب‌ترین زمستان در کالیفرنیا

گزارش‌ها حاکی از آن است که جمعه گذشته دمای هوا در بعضی از نقاط کالیفرنیا حتی به زیر ۴۰ درجه سانتیگراد نیز رسید و از آن پس، زندگی بیش از سه میلیون شهروند را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. قطعی برق از دیگر مشکلات ناشی از بارش شدید برف و باران در کالیفرنیا بوده است که زندگی بیش از ۱۰۰ هزار نفر را مختل کرده است.

ارتفاع برف در بعضی از نقاط لس‌آنجلس به حدود ۱.۵ متر می‌رسد که همین امر چشم‌اندازی سفید با وزش بسیار قدرتمند باد را برای شهر به وجود آورده است و بسیاری از محققان مدعی شده‌اند احتمال سقوط بهمن در نقاط مختلف وجود دارد.

تجربه عجیب‌ترین زمستان در کالیفرنیا

مدیران اداره آب‌وهوای سن دیگو نیز از وقوع احتمالی خطر در نزدیکی مناطق کوهستانی خبر داده‌اند که احتمال وقوع سیل نیز در شهر وجود دارد. در واقع، یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های مدیران سراسر کالیفرنیا وقوع سیل در مناطق شهری است که این احتمال در لس‌آنجلس به علت بارش بیشتر باران شدیدتر است. کارشناسان علت احتمال وقوع سیل را به بافت شهری نسبت داده‌اند که پوشیده از بتن است و آب را به اعماق خود هدایت نمی‌کند.

تجربه عجیب‌ترین زمستان در کالیفرنیا

کد خبر 643664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.