روایت خیانت پهلوی در «شبی در طهران»

کارگردان نمایش «شبی در طهران» تصریح کرد: چند نماد داخل کار است که نماد دشمنان ایران است، به‌طور مثال دراکولا نماد سیاست انگلیس و سیندرلا نماد رؤیای آمریکا نسبت به ایران است و درمجموع این نمایش به اوضاع نابسامان رایج در دوره پهلوی اول می‌پردازد که مردم را با گوشت الاغ سرگرم کرده بودند.

شایان مستوفی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هنر فرهنگ یک جامعه است و در جشنواره خندستان بسیاری از جوانان حضور دارند و معتقدم زمانی که هنر از ملت است و فرهنگ‌سازی می‌کند هیچ‌گونه آسیبی نخواهد رساند؛ بنابراین باهدف فرهنگ‌سازی توسط هنر در جشنواره خندستان شرکت کرده‌ام.

وی که از سال ۹۳ به‌صورت آموزشی و دانشجویی کار تئاتر را آغاز کرده و بعدازآن به‌صورت حرفه‌ای نزد گلاب آدینه کارش را ادامه داده و چندین کار دانشجویی نیز در این مدت انجام داده است، افزود: زمانی که هنرمند با هزینه‌های بالا و با بلیت‌فروشی کم اجرا می‌رود هدفش کسب درآمد نیست بلکه هدفش فرهنگ‌سازی است؛ بنابراین انتظار می‌رود در جشنواره خندستان بیش‌ازپیش از هنرمندان حمایت شود.

وی گفت: اولین باری است که در جشنواره خندستان شرکت می‌کنم و نمایش «شبی در طهران» سومین اثر تولیدی من بشمار می‌رود.

این کارگردان که با نمایش «شبی در طهران» از شهر تهران در جشنواره خندستان بخش اجرای صحنه‌ای حضور دارد، تصریح کرد: در این نمایش از هنرمندان چهره استفاده‌نشده است؛ زیرا معتقدم هنرمندان مستعد بسیاری از قشر جوان در این عرصه فعال هستند که اگر به آن‌ها بهاداده شود هنرنمایی‌های بسیار خوبی را از آن‌ها بر روی صحنه شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: نمایش صحنه‌ای «شبی در طهران» با نمایش‌نامه‌ای از محمد چرمشیر در جشنواره خندستان بر روی صحنه خواهد رفت و این نمایش قبل از این اجرایی نداشته است.

مستوفی خاطرنشان کرد: داستان نمایش به ناهنجاری‌های اجتماعی جامعه در سال ۱۳۲۰ زمانی که رضاشاه تبعید می‌شود و مملکت دچار هرج‌ومرج می‌شود اشاره دارد.

وی ادامه می‌دهد: در آن دوران فردی از ساعت هشت شب به بعد نمی‌توانست از خانه بیرون بیاید و مردم با مشکلاتی همچون قحطی و واردکردن گوشت الاغ از خارج مواجه می‌شوند.

کارگردان نمایش «شبی در طهران» تصریح کرد: چند نماد داخل کار است که نماد دشمنان ایران است، به‌طور مثال دراکولا نماد سیاست انگلیس و سیندرلا نماد رؤیای آمریکا نسبت به ایران است و درمجموع این نمایش به اوضاع نابسامان رایج در آن دوره می‌پردازد که مردم را با گوشت الاغ سرگرم کرده بودند و خودشان کار خود را انجام می‌دادند.

وی اظهار کرد: در این نمایش مهرداد نیک‌نام، شیوا شهدایی، شایان مستوفی، علی دولتیاری، پرنیا لرنی، ریحانه سادات لشگری، رها طلایی و علیرضا چمن وز به ایفای نقش می‌پردازند.

کد خبر 643593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.