دیترویت برترین شهر هنر خیابانی آمریکا می‌شود

شورای شهر دیترویت در راستای تبدیل شهر به برترین شهر هنر خیابانی آمریکا به سفارش ۲۰۰ نقاشی دیواری در محله‌های سراسر شهر اقدام کرده است‌.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در راستای پیاده‌سازی اقدامی ابتکاری برای احترام به قهرمانان و تاریخ محله‌های شهری در سطح جامعه، دفتر هنر، فرهنگ و کارآفرینی شورای شهر دیترویت از هنرمندان جوان سراسر شهر خواسته است که ۲۰۰ نقاشی دیواری در سراسر شهر ترسیم کنند. شورای شهر در نظر دارد با این اقدام دیترویت را به برترین شهر هنر خیابانی آمریکا تبدیل کند.

شورا اعلام کرد که این ابتکار با دریافت حمایت از صندوق هنر عمومی و بنیادهای فورد و کرسگ، همچنین با مشارکت اداره محله‌ها در طرح ابتکاری «تجلیل از تاریخ: روایت داستان‌های محله‌های ما» اجرا خواهد شد و رهبری آن برعهده نقاش مشهور شهر قرار دارد که به‌واسطه نقاشی‌های دیواری‌اش در سراسر شهر شناخته شده است.

شورا خاطرنشان کرد رهبر مشخص‌شده برای اجرای طرح موظف به برقراری تماس با هنرمندان جوان و برنامه‌ریزی برای ایجاد روابط دوستانه میان آن‌ها به‌منظور ترسیم مشترک ۲۰۰ نقاشی دیواری در سطح شهر است که منعکس‌کننده شور و شوق، فرهنگ و تاریخ تعدادی از مناطق مسکونی پرافتخار و قدیمی شهر باشد. نقاشی‌های دیواری در امتداد معابر شهری و در مکان‌هایی رسم خواهد شد که برای ساکنان دارای ارزش معنوی است.

دیترویت برترین شهر هنر خیابانی آمریکا می‌شود

شورا نقاشی دیواری را یک راه خوب برای نمایش هنر و فرهنگ شهر معرفی کرد که می‌تواند گردشگران بسیاری را به این شهر بزرگ جذب کند و تأکید کرد که دیترویت مقصدی قابل پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و مکانی مناسب برای سفرهای نقاشی دیواری است.

شورای شهر تصریح کرد که نقاشی‌های دیواری دیترویت در جوامع کوچک اطراف و خود مرکز شهر رسم خواهد شد و دروازه‌ای رو به سوی برتری هنر و فرهنگ شهر باز می‌کند.

شورا اطمینان داد که دیترویت به واسطه این نقاشی‌های دیواری زیبای عمومی به شهرت ملی خواهد رسید و مشارکت جدید شکل‌گرفته در آن بر این موفقیت استوار خواهد بود.

شورا مطرح کرد که این نقاشی‌ها دیترویت را به مقصدی زیبا و جذاب تبدیل می‌کند که برای محله‌های کل شهر مزایای تجاری به دنبال خواهد داشت و آن را به شهر شماره یک کل کشور در تولید هنرهای خیابانی زیبا و مقصدی برای تورهای دیواری تبدیل می‌کند.

دفتر هنر، فرهنگ و کارآفرینی دیترویت از نیروی کار خلاق شهر حمایت و از هنر و فرهنگ به‌عنوان کاتالیزوری برای رشد محله‌های شهری و آموزش جوانان استفاده می‌کند.

کد خبر 643509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.