ایران دستاوردهای ماندگار در حوزه هوافضا دارد

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: امروزه فرآیند دریافت سیگنال، پردازش و سنجش از دور به کمک فناوری‌های داخلی انجام می‌شود و عملاً محور فضایی ایران برمبنای این فعالیت‌ها پایه‌گذاری شده است.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به دستاوردهای صنعت هوافضای ایران، اظهار کرد: در گذشته صنایع فضایی ایران در شرایطی قرار داشت که از نظر محتوایی توانایی دریافت سیگنال‌های ماهواره‌ای را نداشت.

وی افزود: با وجود این مسئله درحال‌حاضر صنایع فضایی ایران پیشرفت زیادی در این زمینه داشته و انواع سیستم‌های دریافت سیگنال ماهواره‌ای را بومی‌سازی کرده است.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: امروزه فرآیند دریافت سیگنال، پردازش و سنجش از دور به کمک فناوری‌های داخلی انجام می‌شود و عملاً محور فضایی ایران برمبنای این فعالیت‌ها پایه‌گذاری شده است.

وی در رابطه با اهداف اصلی ایران گفت: به‌طورکلی می‌توان گفت که محور اصلی فعالیت‌های فضایی، دستیابی به اهداف ارتباطی و مخابراتی به کمک ماهواره‌های فضایی است.

مرادی تصریح کرد: با این حال در کنار دستیابی به اهداف ارتباطی و مخابراتی، صنایع فضایی کشور پیشرفت‌ها و دستاوردهای دیگری نیز داشته است که از جمله آن می‌توان به برنامه اعزام فضانورد به فضا اشاره کرد.

وی در همین رابطه ادامه داد: برنامه اعزام فضانورد به فضا با پرتاب موجودات زنده آغاز شد؛ درواقع ایران تاکنون موفق شده است که میمون فضانوردی را به فضا ارسال کند و با حفظ کامل سلامتی آن به زمین بازگرداند.

این پژوهشگر علوم فضایی افزود: با توجه به پیچیدگی‌هایی که فرآیند ارسال موجود زنده به فضا دارد، این دستاورد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

کد خبر 643504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.