ایثار و شهادت رکن جداناپذیر اخلاقی ملت ایران است

سرپرست شهرداری تیران گفت: ایثار و شهادت رکن جداناپذیر فضائل اخلاقی ملت ایران محسوب شده و هیچ‌گاه کم‌رنگ نخواهد شد.

رضا ناهی در گفتگو با خبرنگار‬ ایمنا با اشاره به پنجم اسفندماه روز حماسه و ایثار مردم تیران‌وکرون اظهارکرد: در این روز به دلیل تشییع جمعیت بالایی از شهدا در سال ۱۳۶۲ و تداوم اعزام به جبهه‌های جنگ‏، این روز را به نام روز ایثار و شهادت نام‌گذاری کردند.

وی افزود: ایثار و شهادت رکن جداناپذیر فضائل اخلاقی ملت ایران محسوب شده و هیچ‌گاه کم‌رنگ نخواهد شد و نسل به نسل تداوم خواهد یافت.

سرپرست شهرداری تیران ادامه داد: ایثار و شهادت برای کشور مهم‌ترین مولفه پیروزی بوده و همین فرهنگ دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشته است و نسل جدید هم در این مسیر قدم می‌گذارد.

وی حماسه‌آفرینی شهروندان را نقطه عطفی برای این خطه و دیار خواند‏‌، تصریح کرد: روحیه شهادت‌طلبی همچنان در بین مردم این شهرستان فراگیر و در دفاع از مرز و بوم این کشور آمادگی همیشگی وجود دارد.

ناهی یادآورشد: خانواده شهدا و ایثارگران امروز اسوه اخلاق و مهربانی شهر بوده و همواره از مجاهدت آنان یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت علاوه بر اجرای طرح‌های فرهنگی در کنار دیگر دستگاه‌ها پیشگام بوده، گفت: بهسازی و زیباسازی محیط گلستان شهدا و اجرای طرح‌های فرهنگی در این عرصه انجام شده است.

سرپرست شهرداری تیران با بیان اینکه به مناسبت پنجم اسفندماه و اعیاد شعبانیه مراسم‌هایی در سطح شهر برگزار می‌شود، یادآور‬ شد: زیباسازی شهری‏، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی‏، تبلیغات فضای مجازی‏، نشست و همایش‌های عمومی و گفتمان‌سازی ایثار و شهادت به صورت کار مشترک بین دستگاه‌های اداری‏، نظامی و مدیریت شهری انجام شد.

کد خبر 643464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.