جایگاه مهم عراق در تحولات منطقه‌ای

وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس ائتلاف فتح ضمن تاکید بر جایگاه مهم عراق در تحولات منطقه‌ای، به بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای پرداخت.

به گزارش ایمنا، به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان امروز _ پنجشنبه چهارم اسفند _ در دیدار با هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح و از رهبران چارچوب هماهنگی شیعی در عراق، ضمن ابراز خرسندی از تشکیل دولت فراگیر در عراق، این موفقیت را به العامری و اعضای چارچوب هماهنگی شیعی تبریک گفت.

وی ضمن تاکید بر جایگاه مهم عراق در تحولات منطقه‌ای، به بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای پرداخت.

وزیر امور خارجه با اشاره به بعضی از نگرانی‌های امنیتی ناشی از حضور جریان‌های ضدانقلاب و تجزیه‌طلب در اقلیم کردستان عراق، توسعه همکاری‌های امنیتی دو کشور و رفع این‌گونه تهدیدات را از اولویت‌های تهران دانست.

هادی العامری ضمن ادای احترام به شهید سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و یادآوری نقش بی‌بدیل سردار سلیمانی در برقراری ثبات و امنیت در منطقه، بر ضرورت تقویت همکاری‌های امنیتی دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به اصول قانون اساسی عراق مبنی بر ممنوعیت استفاده از سرزمین عراق برای هرگونه تهدید علیه همسایگان، حضور جریان‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان را مخالف منافع اقلیم و عراق دانست.

کد خبر 643360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.