به‌دنبال ایجاد پیوندهای جهانی از طریق ظرفیت‌های عظیم جهانشهر اصفهان هستیم

معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: به‌دنبال آن هستیم که پیوندهای جهانی را از طریق ظرفیت‌های عظیم جهان‌شهر اصفهان ایجاد کنیم. هنر می‌تواند در این عرصه بسیار نقش‌آفرین باشد. برای مثال ظرفیت‌های معماری، ادبی، موسیقی و صنایع دستی اصفهان و هندوستان می‌تواند نقطه اشتراک این پیوند پیوسته و همیشگی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شاهمرادی امروز _ چهارشنبه سوم اسفند _ در جلسه دیدار رایزن فرهنگی ایران در هند با شهردار اصفهان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه در زمینه معرفی ظرفیت‌های همکاری مشترک میان اصفهان و هندوستان اظهار کرد: اصفهان ازجمله شهرهای صنایع خلاق در جهان محسوب می‌شود که در کنار آن، شهر جیپور هند به‌عنوان مرکز شهر خلاق صنایع دستی جهان حائز اهمیت است که می‌تواند نخستین مواجهه‌ پیوندی میان اصفهان و هندوستان باشد.

وی افزود: شهرداری اصفهان بسیار علاقه‌مند است که ارتباطات تنگاتنگی میان اصفهان و این شهر در زمینه صنایع دستی برقرار شود. همچنین برقراری ارتباط علمی میان کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان با منابع و کتابخانه‌های هندوستان در عرصه منابع دیجیتالی از دیگر ظرفیت‌های مشترک می‌تواند تلقی شود.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حوزه شعر و شاعر نیز، اصفهان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که حضور صائب تبریزی، شاعر برجسته پرآوازه، و تشابه سبک‌های هندی و اصفهانی با یکدیگر می‌تواند ازجمله دیگر نقاط اشتراک برای تقویت ارتباط‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، محتواهای گردشگری بسیار خوبی در زمینه شهر اصفهان به زبان‌های مختلف در حال تولید در شهرداری اصفهان است که اگر ظرفیت‌های خوب همکاری و مشارکت از سوی سفارت‌خانه ایران در هندوستان برقرار شود، این محتواها می‌تواند در مناسبت‌های مختلف به زبان‌های هندی و اردو نیز انتشار یابد.

شاهمرادی موضوع نوروز و برپایی رویدادهای فرهنگی متناسب با آن را از دیگر ظرفیت‌های مشترک اصفهان و هندوستان دانست و گفت: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در زمینه‌های موسیقی، هنرهای نمایشی و تجسمی از دیگر ظرفیت‌های عظیم جهان‌شهر اصفهان است که می‌تواند زمینه همکاری مشترک را فراهم کند.

وی ادامه داد: رویدادهای مختلف فرهنگی را در شهر اصفهان طراحی کرده‌ایم که قصد داریم در سایه این رویدادها، ارتباط با جهان را بیش از پیش تقویت کنیم. جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان و برگزاری رویداد بین‌المللی نقاشی کودک «پوپک» ازجمله این رویدادهای مهم است که می‌تواند با حضور و مشارکت جدی هندوستان و مردمان آن همراه شود.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های مختلف هنری همچون ساخت فیلم‌های سینمایی و مستند از سوی دو کشور ایران و هندوستان گفت: می‌توان فیلم‌های مستند از ظرفیت‌های مختلف شهر اصفهان و به تبع شهرهای مختلف هندوستان تهیه و به‌صورت هفتگی در اقصی نقاط بین دو شهر برگزار کرد. این مستندها در قالب فیلم‌های گردشگری میان اصفهان و هندوستان قطعا به آشنایی هرچه بیشتر ملت‌ها با فرهنگ و تمدن دو کشور منجر خواهد شد.

وی افزود: به‌دنبال آن هستیم که پیوندهای جهانی را از طریق ظرفیت‌های عظیم جهان‌شهر اصفهان ایجاد کنیم. هنر می‌تواند در این عرصه بسیار نقش‌آفرین باشد. برای مثال ظرفیت‌های معماری، ادبی، موسیقی و صنایع دستی اصفهان و هندوستان می‌تواند نقطه اشتراک این پیوند پیوسته و همیشگی باشد.

معاون شهردار اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر، ظرفیت‌ها و بهانه‌های خوبی در شهر اصفهان برای برقراری این پیوند مشترک وجود دارد که در لوای همکاری و مشارکت سفارت‌خانه ایران در هندوستان و شهرداری اصفهان بیش از گذشته می‌تواند انجام شود.

شاهمرادی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در اردیبهشت هر سال گفت: این برنامه می‌تواند زمینه خوبی برای حضور مسئولان فرهنگی هندوستان در اصفهان و آشنایی آن‌ها با ظرفیت‌های اصفهان باشد.

کد خبر 643184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.