طلب ۹ هزار میلیارد تومانی حوزه دارو از بیمه‌ها

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مطالبات بیمارستان‌ها در حوزه دارو از سازمان‌های بیمه‌گر اکنون به ۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش ایمنا، سید حیدر محمدی روز چهارشنبه در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مجتمع شهدای مدافع سلامت مشهد مقدس با بیان اینکه مطالبات بیمارستان‌ها در حوزه دارو از سازمان‌های بیمه‌گر اکنون به ۹ هزار میلیارد تومان رسیده است، اظهار کرد: سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از مطالبات بیمارستان‌ها در حوزه دارو سهم بیمه تأمین اجتماعی و چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر سهم بیمه سلامت و بقیه هم سهم نیروهای مسلح است.

وی افزود: ۷۰ درصد مطالبات وزارت بهداشت از بیمه‌ها تا پایان سال جاری پرداخت شود.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: بر اساس قانون، ۷۰ درصد داروها و سرم‌های تولیدی باید به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی اختصاص یابد و ۳۰ درصد دیگر در اختیار مراکز خصوصی قرار گیرد.

محمدی گفت: اگر سرم در داروخانه و بیمارستان دولتی تکمیل بود، مشکلی در تخصیص آن به داروخانه و بیمارستان خصوصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر، درباره داروهای بیهوشی و مسکّن مشکلی نداریم و به میزان کافی موجود است و مشکل کمبود دارویی تا حدود زیادی برطرف شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه امکان جابه‌جایی دارو از یک استان به استانی دیگر وجود دارد، گفت: از استان‌هایی که داروی مازاد دارند تقاضا می‌شود که آن دارو را جابه‌جا کنند تا نیاز استان‌های دیگر تأمین شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 643150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.