افزایش ۲۰ درصدی تعرفه عوارض شهرداری یزد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: افزایش تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری این شهر برای سال ۱۴۰۲ با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی مردم اعمال شده است و درباره تعرفه عوارض، مقرر شد بین صفر تا حداکثر ۲۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شواری اسلامی شهر یزد، عزیزالله سیفی در دیدار مردمی با بیان اینکه شورای ششم از ابتدای فعالیت خود در صدد رضایت و خشنودی شهروندان از خدمات رسانی شهرداری یزد بوده افزود: با تصمیم شورای ششم و با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی، تبصره سه از قبوض آب که در دوره‌های قبلی شورا از شهروندان دریافت می‌شد حذف و همچنین عوارض کسر فضای باز هم از بندهای جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ با توجه به شرایط اقتصادی مردم با مصوبه و پیگیری‌های شورای ششم شهر یزد از بندهای جرایم حذف شد.

وی با اشاره به بعضی مصوبات شورای ششم افزود: پس از وقوع سیل در شورای ششم تصویب شد، پروانه رایگان برای ساختمان‌های آسیب دیده از سیل صادر شود و تشکیل کمیسیون ویژه ماده ۱۰۰ نیز برای تبدیل آرا تخریب ساختمان به جریمه برای نخستین‌بار در یزد با تصمیم شورای ششم آغاز شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به مصوبه شورای ششم در حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت و فرزندآوری گفت: این بسته شامل تخفیف عوارض ساختمانی است و افرادی که فرزند سوم آن‌ها در سال ۱۴۰۱ یا ۱۴۰۲ متولد شده و یا متولد شود از ۷۰ درصد و برای تولد فرزند چهارم یا بیشتر از ابتدای سال ۱۴۰۱ برای ۴۰۰ متر مربع زیر بنای غیر آپارتمانی به میزان ۱۰۰ درصد از پرداخت عوارض ساختمانی معاف می‌شوند.

وی درباره دیگر فعالیت‌های شورای ششم گفت: تعداد قابل توجهی از ماشین آلات و تجهیزات برای دستگاه‌های خدماتی از جمله آتش‌نشانی، مدیریت بحران شهرداری و مناطق پنج‌گانه خریداری شده است، همچنین در راستای نوسازی ناوگان شهری، تعداد زیادی تاکسی‌های شهری، چندین دستگاه اتوبوس و ۹۵ دستگاه ون در طول مدت یک سال‌ونیم از فعالیت شورای ششم خریداری شده است.

سیفی ادامه داد: سالن‌های ورزشی و زمین‌های ورزشی با چمن مصنوعی در محلات مختلف از جمله حسن‌آباد، مریم آباد، سلسبیل، کوچه بیوک، امام شهر، آزادشهر و بافت تاریخی احداث تا در اختیار شهروندان آن محله قرار بگیرد.

وی ادامه داد: افزایش تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری این شهر برای سال ۱۴۰۲ با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی مردم اعمال شده است و درباره تعرفه عوارض، مقرر شد بین صفر تا حداکثر ۲۰ درصد افزایش یابد.

کد خبر 643114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.