حضور سرمایه‌گذاران در چهارمحال‌وبختیاری ضعیف است

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ گفت: حضور سرمایه‌گذاران به علت نبود امکانات در چهارمحال‌وبختیاری ضعیف است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول غیبی‌حاجیور امروز _چهارشنبه سوم اسفند_ در جلسه شورای شهرستان کوهرنگ، اظهار کرد: تنها نهادی که می‌تواند بیشترین مطالبه‌گری را برای مردم داشته باشد، شوراهای اسلامی است و اگر شورایی مطالبه‌گری نکند، بسیاری از مشکلات مغفول می‌ماند.

وی افزود: بزرگترین معضل استان چهارمحال‌وبختیاری جاده است و تاکنون چندین طرح و تونل به مرحله کلنگ‌زنی رسیده و اجرا شده اما به بهره‌برداری نرسیده است، همچنین جاده‌هایی مانند جاده خوزستان _ لردگان _ بروجن و بازفت _ خوزستان که به نام جاده ترانزیتی نیاز به رسیدگی و تخصیص اعتبار دارند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ گفت: حضور سرمایه‌گذاران به علت نبود امکانات در استان ضعیف است، چراکه با توجه نبود جاده و راه‌آهن متصل به تهران و بنادر عرضه مواد اولیه در استان، سرمایه‌گذار لزومی برای سرمایه‌گذاری در استان نمی‌بیند و سودی عاید او نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای ارائه طرح نیاز به مشاور است، مشاوران اقتصادی کشور در جایگاه خود قرار ندارند و هرکس به نوبه خود طرحی بدون کارشناسی ارائه می‌دهد که عواقب و مضراتی دارد.

غیبی‌حاجیور با اشاره به مشکل تأمین آب کشاورزی در استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: باغ‌های این استان به دلیل پستی‌ها و بلندی‌ها و مزارع گندم و جو برداشت خوبی ندارد و نمی‌توانیم سرمایه‌گذاران را به این صنعت سوق دهیم، همچنین صاحبان باغ‌ها به علت کمبود آب، با جهاد کشاورزی همکاری لازم را ندارند.

وی تصریح کرد: لوله‌های آب استان چهارمحال‌وبختیاری فرسوده است، لذا مسئولان در خشکسالی اخیر باید راهکاری برای رفع این مشکل و تعویض لوله‌های منبع آب بیندیشند تا بتوانیم باغ‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ با اشاره به مشکل تقسیم اراضی کشاورزی ۲.۵ تا هفت هکتاری استان گفت: به عنوان مثال برخی کشاورزان ۲.۵ هکتار زمین دارند که برای تفکیک زمین‌ها در دادگاه با مشکل قضائی روبه‌رو می‌شوند، چراکه سند در دست آنها قدیمی و باطل شده است؛ قوانین تقسیم اراضی کشاورزی به‌گونه‌ای است که کشاورزان و مالکان نمی‌توانند زمین خود را تقسیم کنند و باید از طریق مراجع قضائی تفکیک را انجام دهند.

وی اضافه کرد: وضع قوانین نیز باید به صورت منطقه‌ای باشد، به این دلیل که بسیاری از قوانین در شهرستان‌های محروم قابلیت اجرا ندارد و منجر به مهاجرت افراد می‌شود، همچنین رفع موانع ساخت‌وساز و تغییر کاربری و الحاق زمین‌ها ضرورت دارد. رؤسای ادارات شهرستان نیز باید از ظرفیت شوراها برای رفع مشکلات مردم استفاده کنند.

کد خبر 642974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.