فرصت ۳روزه برای استفاده از کاهش ۱۵درصدی عوارض ساختمانی در شیراز

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز از کاهش ۱۵درصدی مبنای محاسبه عوارض پروانه ساختمانی تا پنجم اسفند سال جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، امید گشتاسبی با اشاره به کاهش ۱۵درصدی مبنای محاسبه عوارض پروانه ساختمانی تا پنجم اسفند سال جاری اظهار کرد: با توجه به قانون درآمد پایدار عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، ابلاغی وزارت کشور که از تاریخ بیست‌وهشتم مرداد امسال قابل اجراست، تمام مصوبات و نحوه محاسبه عوارض سنوات قبل ملغی و عناوین جدید برای اجرا در سال ۱۴۰۲ به پیشنهاد شهرداری شیراز تهیه شده و به تصویب شورای اسلامی شهر و تایید فرمانداری رسیده است.

وی افزود: در مصوبات جدید، تغییرات و تحولات زیادی صورت گرفته و عناوین جدید مثل عوارض مازاد بر تراکم، عوارض مرتبط با آتش‌نشانی و عوارض حمل‌ونقل ریلی برای سال آینده افزوده شده است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز تصریح کرد: مطابق با قانون عوارض پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، به شهرداری‌ها اجازه داده شده است که بر اساس میزان نرخ تورم به نرخ عوارض خود اضافه کنند.

وی گفت: توصیه ما به سازندگان ساختمانی که قصد ساخت‌وساز دارند این است که از فرصت باقی‌مانده تخفیف ۱۵درصدی تا پنجم اسفند استفاده کنند و در صورتی که به هر دلیل نتوانند از فرصت پیش‌آمده بهره‌مند شوند، می‌توانند تا پایان سال از تخفیف ۱۲درصدی عوارض ساختمانی استفاده کنند.

گشتاسبی ادامه داد: در سال جدید، با توجه به تغییرات و تحولاتی که در قسمت صدور پروانه ساختمانی در سال آتی خواهیم داشت، توصیه می‌شود که سازندگان، مهندسان و مالکان تا پایان سال برای تعیین تکلیف پروانه عوارض ساختمانی ملک خود اقدام کنند.

وی افزود: مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز روز پنجشنبه چهارم اسفند در ساعات ۷:۳۰ تا ۱۵ و روز جمعه پنجم اسفند در ساعات ۸ تا ۱۴ نیز آماده خدمت‌رسانی به شهروندان خواهند بود.

کد خبر 642934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.