اردوهای راهیان نور دریایی آغاز شد

اردوهای راهیان نور دریایی در یادمان شهدای والفجر ۸ (اروند) با حضور مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران آغاز شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام عبدالحمید رئیسی در مراسم آغاز اردوهای راهیان نور دریایی با تشکر از فرمانده نیروی دریایی سپاه و منطقه سوم ندسا که به رونق و توسعه کمی و کیفی یادمان شهدای والفجر ۸، توجه و اهتمام ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: هر کسی که با شهدا رفیق شود و ارتباط معنوی بگیرد، سراسر وجود او مملو از نور ایمان می‌شود، پاک می‌شود، زلال و صاف می‌شود و آرامش می‌یابد.

وی افزود: هر کسی که یک قدم برای شهدا بردارد، شهدا ۱۰ قدم و بلکه بیشتر برای او برمی‌دارند؛ شهید یعنی کسی که همواره گواه می‌دهد و همیشه شاهد است.

نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران ادامه داد: بنابراین کسی که همیشه گواه می‌دهد، باید همواره بیننده باشد و ببیند، کسی که همیشه بیننده است باید همواره زنده باشد و این همان نکته ویژه‌ای بوده که در آیه ۱۵۴ سوره بقره به آن اشاره شده است: «وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَٰکِنْ لَا تَشْعُرُونَ».

در اینجا خداوند تبارک و تعالی به صراحت به ما تذکر می‌دهد که شهدا همیشه زنده‌اند و بر اعمال ما نظاره‌گر هستند، همین باور است که می‌تواند مسیر زندگی ما را به درستی هدایت و تعیین کند و در عملکردها و فعالیت‌های روزمره ما نقش سازنده و مؤثری داشته باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: ازآنجاکه شهدا اهل اخلاص، صدق، معرفت و محبت هستند، این کشش و جاذبه اردوهای راهیان نور هم از سوی آن‌هاست؛ امروز می‌بینیم که هر سال نسبت به دوره قبل در مسیر و قدمگاه‌های شهدا، جمعیت مشتاق بیشتری حضور می‌یابند.

وی اضافه کرد: آشنایی با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، آشنایی نسل جوان با بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی که سرگذشت‌های ثانیه به ثانیه دفاع مقدس و تمام لحظات رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در مقابله با دشمن، بسیار خواندنی و معرفتی بوده و در سایه همین سفرهای نورانی راهیان نور مشهود و ملموس است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه گفت: انتقال ارزش‌های والای دفاع مقدس و آموزه‌های فرهنگی تربیتی آن به نسل جوان، آشنایی سمعی و بصری به‌صورت میدانی برای آینده‌سازان و پیشگامان گام دوم انقلاب با مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، تاریخچه جنگ و اهداف، پیامدها و آموزه‌های دفاع مقدس، باید با استفاده از هنر و رسانه انقلابی ترویج و توسعه یابد.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: زیارتگاه‌های راهیان نور و مشهد شهدای مظلوم کربلای ایران، موزه بزرگ حماسه‌سازی شیرمردان و شیرزنان این کهن‌سرزمین سرافراز و نماد مقاومت، پایداری و استواری ملت قهرمان آن برای پاسداری و دفاع از میهن، نظام اسلامی، ایمان و آرمان‌های والای انسانی است که باید به خوبی از آن حفاظت و صیانت شود.

کد خبر 642773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.