کمیسیون عمران عملکرد دستگاه‌های امدادرسان در زلزله خوی را بررسی کرد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی عملکرد دستگاه‌های امدادرسان و اجرایی در زلزله خوی با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون، وضعیت زلزله‌زدگان در خوی و عملکرد دستگاه‌های امدادرسان و اجرایی با حضور روسای هلال‌احمر، اورژانس کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رئیس سازمان مدیریت بحران، رئیس سازمان نظام مهندسی، معاون شهرسازی وزارت راه و استاندار آذربایجان غربی مورد بحث و بررسی قرار گرفت‌. هر کدام از بخش‌ها گزارشی از اقدامات خود به اعضای کمیسیون ارائه کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: پس از شنیدن گزارش دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان نیز نظرات خود را درباره اقدامات صورت‌گرفته و کمبودها بیان کردند. مقرر شد گزارشی تحلیلی از عملکرد مسئولان و اقدامات لازم برای مقابله با تهدیدهای زلزله توسط کمیسیون تهیه و در صحن علنی خوانده شود. بی‌تردید اگر در جریان بررسی عملکرد دستگاه‌ها قصوری را مشاهده کنیم، حتما به مردم و دستگاه قضایی اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: یکی از مواردی که حتما باید در جریان بررسی لایحه بودجه مورد توجه قرار گیرد، وضعیت اعتبارات سازمان مدیریت بحران و تامین تجهیزات موردنیاز جمعیت هلال‌احمر و سایر دستگاه‌های امدادرسان است تا هنگام بروز حادثه با مشکل و کمبود امکانات مواجه نشوند.

وی در ادامه تاکید کرد: در این نشست، مقرر شد گزارشی از وضعیت گسل‌ها توسط مرکز لرزه‌نگاری کشور و مرکز تحقیقات وزارت راه تهیه و به کمیسیون عمران ارائه شود.

کد خبر 642656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.