فرش قرمز بحرین برای نفوذ صهیونیست‌ در منطقه

یک کارشناس مسائل خاورمیانه فروش جزیره‌ای در بحرین به رژیم صهیونیستی را نوعی دلالی برای حفظ موقعیت با حمایت دولت‌های خارجی دانست و گفت: موضوعی به نام فروش یک جزیره تنها یک انحراف اذهان است و صهیونیست‌ها همین که فرصت پیدا کنند وارد یک کشور عربی شوند، همه محورهای اقتصادی آن را در اختیار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته رسانه‌های بحرین از فروش یک جزیره فراساحلی این کشور به مبلغ ۹ میلیون دینار به رژیم صهیونیستی خبر دادند و شبکه ۷ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که شرکت «هیمنوتا» متعلق به صندوق «یهودیان» در سرزمین‌های اشغالی در یک حراج که توسط شرکت حراج عربی برگزار شد، جزیره‌ای خصوصی به مساحت ۹۵۵۴ متر مربع در بحرین را به قیمت ۲۱.۵ میلیون دلار خریداری کرده است.

این شبکه صهیونیستی تاکید کرد که این جزیره مسکونی و دارای زمینه سرمایه‌گذاری برای پروژه‌هایی با ماهیت خاص است که می‌توان روی این جزیره یک آسمان‌خراش ۵۰ طبقه بنا و از آن استفاده کرد و این آسمان‌خراش در صورت وقوع فاجعه یا جنگ می‌تواند به عنوان گزینه‌ای برای تخلیه ساکنان سرزمین‌های اشغالی مورد استفاده قرار گیرد.

مقامات بحرین و رژیم صهیونیستی سپتامبر ۲۰۲۰ با حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در کاخ سفید توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند که با خشم مردم بحرین و بسیاری از مسلمانان روبه‌رو شد.

تاکنون مردم بحرین بارها با برگزاری تظاهرات مخالفت خود را با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند و شخصیت‌های سیاسی و دینی بحرینی نیز درباره پیامدهای سازش‌کاری آل‌خلیفه با صهیونیست‌ها در داخل کشور و منطقه هشدار داده‌اند.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره فروش جزایر بحرین در ادامه روند روابط بحرین با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: رژیم بحرین به دلیل ضعف پایگاه داخلی و نداشتن مقبولیت میان ملت بحرین به برقراری رابطه با رژیم اشغالگر صهیونیستی رو آورده است تا حمایت غرب را به دست آورد.

وی این اقدام آل‌خلیفه را نوعی دلالی برای حفظ موقعیت خود با حمایت دولت‌های خارجی دانست و افزود: اصلی که برخی از رژیم‌های عربی پذیرفتند این است که با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کنند که نتیجه ضعف پایگاه داخلی و نیاز آنها به حمایت خارجی است و در این میان صهیونیست‌ها نیز خود را به عنوان دلال اصلی جلب حمایت‌های غرب معرفی می‌کنند.

اخراج صهیونیست‌ها از اروپا به دلیل روحیه سهم‌خواهی

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به ویژگی اشغالگری رژیم صهیونیستی گفت: با توجه به روحیه افزون‌خواهی و سهم‌خواهی این رژیم تاکنون در هیچ کشوری وارد نشده است مگر اینکه عمده‌ترین ثروت آن یعنی محورهای اقتصادی را در اختیار خود بگیرد و همین دلیل باعث می‌شود که حتی اروپایی‌ها نیز از گسترش روابط با رژیم صهیونیستی پرهیز می‌کنند.

وی دلیل اخراج صهیونیست‌ها از اروپا را روحیه سهم‌خواهی آنها دانست و تصریح کرد: کشورهای اروپایی می‌دانند که صهیونیست‌ها چه از طرق علنی و بیشتر از راه‌های مخفی تلاش می‌کنند که وارد یک کشور شوند و محورهای اقتصادی آن‌را به تصاحب در آورند.

قنادباشی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها به ویژه انگلستان با اخراج صهیونیست‌ها و تشکیل دولت رژیم اشغالگر قدس تلاش کردند که یک مزاحم را از صحنه اروپا حذف کنند و این نشان‌دهنده سابقه صفت سهم‌خواهی صهیونیست‌ها است.

وی در اختیار گرفتن جزایری در بحرین را نیز در همین راستا دانست و گفت: واگذاری این جزایر به رژیم اشغالی به عنوان فروش اعلام شده است اما به‌حتم آنها قیمت‌گذاری عادلانه را نخواهند پذیرفت و این یک معامله یک‌جانبه بوده است که بیشتر به قصد تصرف انجام شده است تا معامله.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اهمیت توجه به خطر گسترش نفوذ صهیونیست‌ها در یک کشور اسلامی ادامه داد: موضوع مهم‌تر این است که صهیونیست‌ها با ورود به یک کشور تلاش می‌کنند همه منابع آن‌را در اختیار بگیرند، بنابراین موضوعی به نام فروش یک جزیره تنها یک انحراف اذهان است و مسلم بدانید که صهیونیست‌ها همین که فرصت پیدا کنند وارد یک کشور عربی شوند، این محورهای اقتصادی را نیز در اختیار خواهند گرفت.

وی با تاکید بر اینکه نباید تصور شود اسرائیلی‌ها در بحرین به خرید یک جزیره بسنده کرده‌اند، یادآور شد: این جریان را باید فراتر از خرید یک جزیره، پرداخت بهای آن یا بسنده کردن به همین مقدار برای صهیونیست‌ها در نظر گفت زیرا واقعیت آن است که آنها نه بهای جزیره را خواهند پرداخت و نه به همین مقدار بسنده می‌کنند.

قنادباشی درباره اعتراضات مردم بحرین به عادی‌سازی روابط با اسرائیل افزود: این اعتراضات با هدف افشای مخالفت مردم با این روند انجام می‌شود و موضوع تازه‌ای نیست زیرا در این بازه جام جهانی نیز ملت‌های عربی این را به نمایش گذاشتند که به هیچ‌وجه از برقراری روابط با رژیم صهیونیستی خوشحال نیستند، با این حال رژیم آل‌خلیفه بسیار وابسته است و با کمک عربستان از تغییر جریان نفوذ اسرائیل جلوگیری خواهد کرد.

کد خبر 642574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.