اقدامات مرتبط با بازار ارز منطبق با احکام دائمی و قانون بودجه نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره ثبات سیاست‌های ارزی در کشور گفت: حتما موضوع برگزاری جلسه در مجلس درخصوص موضوع ارز دنبال خواهد شد، چرا که این موضوع مهم و اساسی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی امروز _دوشنبه، یکم اسفندماه_ مجلس شورای اسلامی طی تذکری درباره نابسامانی در حوزه ارز از مجلس شورای اسلامی خواست به این موضوع دخالت کند و اظهار کرد: ما شاهد تکرار اتفاقات سال ۹۷ در زمینه موضوعات ارزی هستیم، لذا از هیئت رئیسه مجلس تقاضا دارم حتماً با حضور مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور جلسه‌ای را در این خصوص برگزار کنند تا اعضای هیئت دولت در این جلسه حاضر شوند و همفکری در این بخش صورت گیرد، ما هم تاکید داریم که به دولت کمک خواهیم کرد، چرا که این روش نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، اظهار کرد: حتماً دوستان و نمایندگان به خاطر دارند در نشست سه‌شنبه‌های نظارتی مجلس با حضور رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی در چند هفته قبل و در پیک قبلی مربوط به افزایش قیمت ارز، موضوع ارز مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در آن جلسه یک جمع‌بندی انجام شد، اما متأسفانه همان‌طور که اشاره شد، نه در احکام دائمی و نه در قانون بودجه، کاری منطبق با قانون در رابطه با ارز پیش نرفته و این اشکال وارد است. امروز هم یک جلسه در این زمینه انجام خواهد شد و من هم در این جلسه حاضر خواهم بود و مباحث را منتقل خواهم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌طور حتم موضوع برگزاری جلسه مجلس درباره موضوع ارز دنبال خواهد شد، چرا که این موضوع مهم و اساسی است.

قالیباف ادامه داد: خدمت دوستان و مردم می‌گویم اگر ما از مسیر درست و صحیح این کار را انجام دهیم، حتماً بازار ارز در کشور به ثبات می‌رسد و در این موضوع هیچ شکی نداریم. ان‌شاءالله که با همکاری دولت و مجلس در این مسیر حرکت کنیم.

کد خبر 642512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.