پارلمان شهری جهان در هفته‌ای که گذشت

عناوین این هفته پارلمان شهری جهان را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «افزایش پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در منچستر با طرح سفر فعال»، «چالش‌های ۱۵ دقیقه‌ای شدن شهر انگلیسی»، «آکسفورد؛ رهبر اقدامات کربن‌صفر خالص در انگلستان»، «تدبیر مادرید برای مقابله با خطرات احتمالی شهری» و «مواجهه تورنتو با کمبود ظرفیت در گرم‌خانه‌های شهر»، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

افزایش پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در منچستر با طرح سفر فعال

شورای شهر منچستر در نظر دارد با هدف افزایش چشمگیر تعداد افرادی که در سراسر شهر از گزینه‌های سفر فعال استفاده می‌کنند، یک استراتژی جسورانه و بلندپروازانه ارائه دهد. برنامه شورا این است که همه شهروندان منچستر به‌عنوان بخشی از زندگی روزمره خود، برای تردد به مدرسه، محل کار، مراکز خرید و معاشرت با دوستان و آشنایان خود، بتوانند در امنیت کامل و با آسایش، شادمانی و رضایت از گزینه‌های پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بهره‌مند شوند.

شورای شهر به این ترتیب در حال توسعه استراتژی سفر فعال منچستر و برنامه سرمایه‌گذاری برای دستیابی به این هدف است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ پیاده‌روی را به انتخابی طبیعی برای سفرهای کوتاه تبدیل و دوچرخه‌سواری را در شهر دو برابر کند.

شورا تأکید کرد این استراتژی دربردارنده مزایای قابل‌توجهی در طیف وسیعی از حوزه‌ها از جمله سلامت عمومی، هوای پاک و کربن‌صفر شدن است و بهبود دسترسی به مرکز شهر، مراکز منطقه‌ای، پارک‌ها و سایر مقاصد کلیدی، امکان دسترسی ایمن به مدارس و دانشکده‌ها، بهبود سلامت و تندرستی در سطح شهر و رسیدگی عادلانه به نابرابری‌های حمل‌ونقل در سراسر شهر را به‌دنبال دارد.

شورای شهر منچستر این اقدام خود را برداشتن گامی در راستای حصول اطمینان از ایمن‌تر شدن جاده‌ها و مقابله با آلودگی هوا معرفی کرد.

چالش‌های ۱۵ دقیقه‌ای شدن شهر انگلیسی

شورای شهر لنکستر از ایده‌ای برای تبدیل این شهر به یک شهر دوستدار دوچرخه همچون آمستردام خبر داد که این میراث باستانی هزارساله ارزشمند را از آسیب‌های بیشتر ناشی از ترافیک و گازهای گلخانه‌ای حفظ کند.

شورا اعلام کرد که برنامه‌ریزی‌ها شامل ایجاد خیابان‌های بیشتر برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواری در کنار ساخت ۵۸۰ خانه، دو میدان عمومی و بیش از ۷۵ هزار فوت مربع فضای تجاری در بخش شرقی شهر، همچنین تغییر کاربری کارخانه آبمیوه‌سازی سابق شهر به فضایی با کاربری ترکیبی، گسترش فضای تئاتر شهر، بهبود قلمروی عمومی و تقویت گذرگاه‌های موجود در منطقه برای ایجاد مسیرهای جالب پیاده‌روی است.

شورای شهر لنکستر ضمن تأکید بر تلاش برای ایجاد محله‌هایی پرجنب‌وجوش و فضاهای باز برای مقابله با چالش شرایط اضطراری آب‌وهوایی خاطرنشان کرد که در نظر دارد در راستای منفعت نسل‌های آینده، لنکستر را به یک مکان مطلوب و جذاب برای زندگی، کار و بازی تبدیل کند.

آکسفورد؛ رهبر اقدامات کربن‌صفر خالص در انگلستان

شورای شهر آکسفورد اعلام کرد که این شهر در مبارزه با تغییرات اقلیمی عنوان رهبر «کربن‌صفر خالص» را به‌دست آورد و موفق به دریافت بودجه ۷۵ هزار پوندی دولتی شد تا سریع‌تر و راحت‌تر به‌سوی کربن‌صفر شدن پیش برود.

کمک‌هزینه دریافتی به شورای شهر کمک می‌کند تا به مطالعات امکان‌سنجی بپردازد که به آکسفورد کمک می‌کند با پرداختن به چالش‌های خاص موجود برای پروژه‌های تجاری، صنعتی و داخلی، همچنین بررسی مسائل مربوط به برق، گرما، جابه‌جایی و تولید، برداشت و مصرف محصولات، گام‌های بعدی خود را برای دستیابی به هدف کربن‌صفر شدن خالص بردارد.

شورا یادآوری کرد هدف این بود که تا سال ۲۰۴۰ انتشار کربن در آکسفورد صددرصد صفر شود، اما با اکتساب عنوان جدید، دولت برای این شهر ضرب‌الاجلی قانونی تعیین کرده است که مطابق با آن باید ۱۰ سال زودتر به هدف یادشده دست یابد.

تدبیر مادرید برای مقابله با خطرات احتمالی شهری

شورای شهر مادرید پلتفرم جهانی «آتوس» را به‌عنوان بخشی از طرح اضطراری منطقه‌ای برای پاسخگویی مؤثرتر به خطرات احتمالی انتخاب کرد؛ کاربران با استفاده از این خدمات، در لحظه از شرایط اضطراری فجایع آگاه می‌شوند.

شورای شهر ضمن اشاره به این موضوع مهم که هدف آتوس کمک به طراحی آینده فضای اطلاعاتی است، اعلام کرد که به‌عنوان بخشی از طرح اضطراری منطقه‌ای برای پاسخگویی مؤثرتر به خطرات احتمالی آینده، با آتوس قراردادی منعقد کرده است که بر اساس آن، این گروه نقش کلیدی در به‌روزرسانی و گسترش طرح جدید اضطراری شهرداری منطقه‌ای مادرید ایفا می‌کند.

شورا اعلام کرد آتوس برای به‌روزرسانی طرح جدید اضطراری شهرداری منطقه‌ای مادرید، پشتیبانی مشاوره‌ای ارائه می‌دهد و به‌عنوان بخشی از این برنامه یک پلت‌فرم اطلاعات و ارتباطات جدید را طراحی کرده و توسعه داده است که هدف آن هماهنگی خدمات اضطراری موجود و وسایل و منابع مرتبط شورای شهر و سایر نهادها به‌شمار می‌رود.

شورای شهر اطمینان داد که راه‌حل‌های اضطراری و جامع آتوس به‌طور دائم به‌روز می‌شود، استفاده از منابع را بهینه می‌کند، زمان پاسخ را کاهش می‌دهد و مهم‌تر از همه، جان انسان‌ها را حفظ می‌کند.

مواجهه تورنتو با کمبود ظرفیت در گرم‌خانه‌های شهر

شورای شهر تورنتو اعلام کرد که به‌جای تأیید پیشنهادی مبنی بر باز نگه داشتن مراکز گرمایش شبانه‌روزی تا اواسط آوریل و اعلام بحران بهداشت عمومی به‌دلیل کمبود فضای سرپناه، خواستار حمایت بیشتر دولت فدرال است.

شورا این طرح را با دستورالعملی جایگزین کرد که مطابق با آن کارکنان شهر باید در زمینه ارائه خدمات استراحت شبانه‌روزی گزارش دهند و در آن از دولت فدرال خواسته شده است با ارائه خدمات بیشتر، شرایط لازم را ایجاد کند تا شهرداری‌های بزرگ فضاهای سرپناهی را متناسب با جمعیت خود فراهم کنند.

شورای شهر تورنتو در کنار رد این پیشنهاد به طرحی رأی داد که در آن از هر یک از اعضای شورا خواسته شده است مطابق با بودجه تصویب‌شده و نیروی انسانی در دسترس، مکان مناسبی را برای افتتاح یک مرکز گرمایشی جدید شناسایی کنند. این طرح همچنین از دولت فدرال می‌خواهد تا برای مدعیان پناهندگی که به‌دنبال سرپناه اضطراری در تورنتو هستند، کمک مالی و حمایت ارائه دهد.

کد خبر 642461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.