رفع نگرانی‌هایی که در جشنواره فجر وجود داشت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جشنواره‌های فجر پیشین، خانواده‌های مذهبی از نحوه برگزاری و تبرج موجود در آن نگران و ناراحت بودند، اما در سال جاری بخش مهمی از آسیب‌ها رفع شد.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی در هفدهمین نشست پاسخگویی وزرا، معاونان و مدیران دولتی به تماس‌های مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، در گفت‌وگویی به مسائل مردم و کارمندان پرداخت.

به گفته وی موضوعاتی که در این تماس‌ها مطرح می‌شود، از جنس درخواست‌هایی است که با آن‌ها مواجه هستند.

در این نشست، وزیر ارشاد در پاسخ به دغدغه یکی از شهروندان درباره حجاب با بیان اینکه در دولت در دو بخش به موضوع حجاب پرداخته می‌شود، تصریح کرد: رئیس‌جمهور وقتی را به این موضوع اختصاص داده و وزارت کشور متولی اصلی این موضوع است و وزارت ارشاد به موضوعات فرهنگی آن می‌پردازد.

وی اضافه کرد: مسائل فرهنگی هم ازنظر وقوع و هم تغییر زمان‌بر است. ما با تهاجم فرهنگی سی‌ساله روبه‌رو هستیم و دشمن روی نمادها و سبک زندگی مردم کار می‌کند.

اسماعیلی موضوع حجاب را موضوعی فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: باید در سینما، مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و اجتماعات کار فرهنگی مانند رویکرد دولت در جشنواره فجر انجام داد. در جشنواره‌های فجر پیشین خانواده‌های مذهبی از نحوه برگزاری و تبرج موجود در آن نگران و ناراحت بودند، اما امسال بخش مهمی از آسیب‌ها رفع شد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه ایران جامعه عفیفی است، گفت: شاید حتی افرادی که پوشش خوبی ندارند از ما هم اعتقادات محکم‌تری داشته باشند. دولت در شوراها در حال جمع‌بندی طرح‌هاست، اما نباید انتظار یک تغییر فوری در امور فرهنگی را داشت، هرچند در تلاش هستیم.

‌منبع: ایسنا

کد خبر 642417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.