امدادرسانی به ۳۳۷ مورد حریق و حادثه در هفته گذشته

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: از بیست‌ودوم تا بیست‌ونهم بهمن‌ماه، تعداد ۳۷۳ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی توسط سازمان آتش‌نشانی در ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه امدادرسانی شده است.

سرآتشیار فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در هفته گذشته از بیست‌ودوم تا بیست‌ونهم بهمن تعداد ۳۷۳ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی توسط سازمان آتش‌نشانی در ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه امدادرسانی شده که از این تعداد ۷۹ مورد حریق، ۲۰۶ مورد حادثه و ۸۸ مورد خدمات ایمنی بوده است.

وی افزود: علت افزایش حوادث در هفته گذشته، آب‌گرفتگی معابر، اماکن و آبراهه‌ها به واسطه بارش‌های اخیر بود است، از این رو در مواقع بارندگی باید نکاتی را مدنظر قرار داد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در مواقعی که بارندگی داریم، کاهش دید هنگام رانندگی، سرعت مطمئنه و موارد مربوط به راهنمایی و رانندگی باید رعایت شود، از آن جایی که در زمان بارندگی جاده‌ها لغزنده است، باید از حرکت‌های مارپیچ و غیرایمن خودداری شود.

وی اضافه کرد: در زمان بارندگی ترددها با کندی انجام می‌شود، از این رو شهروندان زودتر از منازل خارج شوند تا با عجله رانندگی نکنند، همچنین از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و از تردد در فضاهای مرتفع و فضاهایی که مستعد برخورد صاعقه است، خودداری کنند.

کاوه‌آهنگران با بیان اینکه لازم است شهروندان شیرهای یک طرفه در منازل نصب کنند، گفت: تعداد زیادی از منازل مسکونی، اداری و اماکن مختلف در منهای ۶۰ و از سطح زمین پایین‌تر است و به علت نصب نکردن شیر یک طرفه، هنگامی که بارندگی ادامه می‌یابد، فاضلاب وارد منازل می‌شود.

وی افزود: ناودان‌ها و مسیرهای خروجی آب و تمام چاه‌هایی که داخل حیاط است به صورت مرتب کنترل شود و از باز بودن آن‌ها اطمینان حاصل شود تا براثر گرفتگی تخریب یا آب‌گرفتگی ساختمان ایجاد نشود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اضافه کرد: لازم است که کنتورهای برق کاور داشته باشد، زیرا در زمان بارندگی تعداد زیادی از کنتورها اتصالی کرده و منازل دچار آتش‌سوزی می‌شود، از این رو درخواست می‌کنیم در زمان بارندگی یا غیر از آن کنتورهای برق کاور داشته باشد، همچنین کلید و پریزهای داخل حیاط یا پشت بام نیز باید کاور داشته باشد.

وی ادامه داد: زمانی که شهروندان با سیل یا آبراهه‌های زیاد مواجه شدند، اگر داخل خودرو هستند از خودرو خارج و در مکان‌های بلندتر قرار گیرند و اگر در منزل هستند، کیسه‌های شنی آماده داشته باشند تا درزهای ورودی را ببندند تا آب وارد منزل نشود.

کاوه‌آهنگران خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده آب‌گرفتگی در معابر با ۱۲۲ و ۱۳۷ و اگر آب‌گرفتگی داخل اماکن و منازل بود با ۱۲۵ تماس حاصل کنید، همچنین اگر آبراهه در کوچه و محله مشاهده کردید، دریچه‌های فاضلاب را باز نکنید، زیرا این آب‌ها وارد شبکه فاضلاب شده و باعث بالا آمدن آن و ایجاد مشکلاتی می‌شود.

کد خبر 642355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.