مقابله با خارج‌شدن تلفن‌های همراه سرقتی از کشور

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: بخشی از گوشی‌های سرقتی از کشور خارج می‌شود که البته سازوکارهای برخورد و پیشگیری جهت خروج آن از کشور صادر شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار عباسعلی محمدیان با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های اصلی پلیس کشف و پیشگیری سرقت است، اظهار کرد: از آغاز طرح مقابله با سرقت تا به امروز ۵۱ باند شناسایی و ۲۴۰ نفر دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به سرنوشت تلفن‌های همراه به سرقت رفته در کشور، افزود: بخشی از گوشی‌ها از کشور خارج می‌شود که البته سازوکارهای برخورد و پیشگیری جهت خروج آن‌ها از کشور صادر شده است و بخشی از گوشی‌ها نیز توسط مالخران اوراق می‌شود. در حوزه سرقت از منازل هم اموال سرقتی شامل طلا و مسکوکات بلافاصله آب می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خطاب به مالخران گفت: آن‌هایی‌که مالخری می‌کنند، بدانند با هماهنگی قضائی اقدامات ما آغاز شده است، زیرا اگر مالخری نباشد، چرخه سرقت کم می‌شود و این نخستین دستورالعمل است.

وی با اشاره به احکام دستگیرشدگان تصریح کرد: ۸۰ درصد افراد دستگیرشده شامل ۱۸۴ نفر دارای سابقه کیفری مرتبط با سرقت هستند که قرار اولیه صادر و برخورد با این افراد، بیشتر و محکم‌تر است و احکام بازدارنده صادر خواهد شد.

سردار محمدیان با بیان اینکه پلیس اقدام به طراحی سامانه نما برای نمایش اموال کشف‌شده کرده است، گفت: قول می‌دهیم که تصاویر اموال مکشوفه در کوتاه‌ترین زمان در سامانه نما منتشر شود، همچنین از مال‌باخته‌ها دعوت می‌شود تا اموال خود را شناسایی کنند.

کد خبر 642334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.