ایمنی طبیعی ناشی از ابتلا به کرونا ماندگاری طولانی‌مدت دارد

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که ایمنی طبیعی ناشی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ قوی است و برای مدت طولانی ماندگار خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی ماندگاری و قدرت ایمنی طبیعی ناشی از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، اطلاعات پزشکی مربوط به افراد شرکت‌کننده در ۶۵ مطالعه انجام شده در ۱۹ کشور را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۱۰ ماه پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹، ایمنی ایجاد شده برای پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر به دلیل ابتلای مجدد به سویه امیکرون ۸۹ درصد و برای سویه‌های قبلی به میزان ۹۰ درصد است. البته محققان متوجه شدند ایمنی در برابر عفونت مجدد با سویه امیکرون که درحال‌حاضر سویه غالب کرونا است، به سرعت از بین می‌رود. پس از گذشت ۱۰ ماه، ایمنی باقی‌مانده در برابر سویه‌های قبلی امیکرون ۳۶ درصد گزارش شده است.

به گفته محققان، سطح و مدت زمان ماندگاری محافظت ناشی از بیماری کووید -۱۹ حداقل با دو دوز واکسن mRNA مانند فایزر و مدرنا برابر است. نتایج مطالعات پیشین نیز نشان داده بود که عفونت قبلی باعث ایجاد محافظت در برابر نوع شدید بیماری می‌شود، اگرچه ممکن است محافظتی در برابر سویه امیکرون ایجاد نکند. به نظر می‌رسد که هنوز بهترین و مؤثرترین روش برای پیشگیری از ابتلاء به نوع شدید بیماری کرونا، بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از آن، دریافت واکسن کرونا و دوزهای تقویت‌کننده آن است.

نتایج این مطالعه در مجله The Lancet منتشر شده است.

کد خبر 642225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    0 0
    والا ماکه پشت سر هم میگرفتیم دریغ از یه ذره ایمنی