پروژه انزوای سیاسی ایران با سفر رییس جمهور به چین شکست خورد

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر رییس جمهور ایران به پکن در زمانی انجام شد که کشورهای غربی با همکاری برخی از عناصر فریب خورده به دنبال انزوای ایران در نظام بین الملل بودند، این سفر خط بطلانی بر اهداف دشمنان کشیده شد و پروژه انزوای ایران شکست خورد.

به گزارش ایمنا، مسلم صالحی در مورد سفر آیت الله رییسی به چین اظهار کرد: روابط ایران و چین از منظر تاریخی سابقه طولانی دارد؛ بررسی‌های مورخان روابط تمدنی دو کشور را بیش از دو هزار و ۶۰۰ سال و با محوریت جاده ابریشم بیان می‌کنند به طوری که دو ملت از گذشته تاکنون روابط خوبی در سطوح مختلف باهم داشته‌اند و سفر اخیر رییس‌جمهور به پکن، هم نقطه عطفی در روابط خارجی دولت سیزدهم به حساب می‌آید.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره تجارت ۱۲ میلیارد دلاری ایران و چین ادامه داد: آیت‌الله رییسی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم دیپلماسی اقتصادی را جهت تأمین منافع ملی کشور به کار بست و این سفر هم در راستای این سیاست انجام شده است.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در این سفر ۲۰ سند همکاری در حوزه‌های مختلف به امضا رسید، افزود: چین آماده همکاری و سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه زیرساختی ایران است و کشورمان نیز آمادگی دارد تا در تامین منابع انرژی این کشور وارد همکاری دوجانبه شود.

چین بزرگترین شریک تجاری جمهوری اسلامی ایران است

صالحی چین را به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکای تجاری جمهوری اسلامی مطرح کرد و گفت: موقعیت منحصر به فرد سیاسی و اقتصادی ایران در منطقه می‌تواند تهران را شریک با ثبات و قابل اعتماد برای پکن تبدیل کند و در توسعه و تقویت تعاملات سیاسی و اقتصادی دو کشور تاثیر گذار باشد.

وی توسعه و پیشرفت روابط دوستانه میان چین و ایران را به نفع مردم دو کشور و ثبات در خاورمیانه عنوان کرد و گفت: چین در سال‌های اخیر با توسعه اقتصادی خود به یک قدرت جهانی تبدیل شده است و ایران هم در جایگاه یک قدرت با ثبات و مسالمت‌جو با مزیت‌های اقتصادی بالفعل و بالقوه خود می‌تواند به کریدور مبادلات تجاری چین و جنوب غرب آسیا و حتی اروپا تبدیل شود در نتیجه تقویت این تعاملات برای دو کشور و منطقه پرسود و ارزشمند باشد.

با سفر آیت الله رییسی به چین پروژه انزوای سیاسی ایران شکست خورد

نماینده مردم اقلید در مجلس با اشاره به تلاش کشورهای غربی برای انزوای سیاسی ایران در نظام بین‌المللی گفت: این سفر در زمانی انجام شد که کشورهای غربی با همکاری برخی از عناصر فریب خورده به دنبال انزوای ایران در نظام بین الملل بودند، اما سفر آیت الله رییسی خط بطلانی بر اهداف کور و باطل دشمنان کشید و پروژه انزوای ایران را با شکست مواجهه کرد.

صالحی تصریح کرد: پیام سفر رییس جمهور به چین برای کشورهای غربی این است که ایران، توانمندی ایجاد قطب بندری در منطقه را دارد و می‌تواند به عنوان یک کشور تاثیرگذار در کنار روسیه و چین یک‌جانبه گرایی آمریکا را به چالش بکشاند.

وی ابراز امیدواری کرد که سفر آیت الله رییسی دستاوردهای مثبتی در حوزه‌های اقتصادی برای کشور به همراه داشته باشد و ما شاهد رشد و پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف باشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 642064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.