گلایه از وجود تیرهای برق‌ مزاحم در شهر+ پاسخ شهردار

شهروندان گلپایگان نسبت به وجود تیرهای برق مزاحم در کوچه‌های سطح شهر و مشکلات ناشی از آن‌ گلایه‌مند و خواهان رسیدگی مسئولان هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اختلاف میان دستگاه‌های متولی باعث تضییع حقوق شهروندان می‌شود، طی سال‌های اخیر ساختمان‌هایی در سطح شهر گلپایگان در طرح آزادسازی و بازگشایی مسیرها عقب‌نشینی شده است، اما تیر برق در میانه مسیر جامانده که موجب بروز مشکلاتی از قبیل تصادفات رانندگی، راه‌بندان و سد معبر شده است.

شهروندان گلپایگان می‌گویند بی‌توجهی سازمان‌های مسئول به برچیدن و جابه‌جایی تیرهای برق نشانه بی‌احترامی به مطالبات آنها است.

آنها تاکید می‌کنند شهرداری یا اداره برق در دریافت حقوق خود از شهروندان کوچک‌ترین مماشات و حتی ملاحظه‌ای نمی‌کنند، اما در انجام وظیفه قانونی اولیه خود مبنی بر جابه‌جایی تیرهای برق سرگردان در میانه، ابتدا و انتهای خیابان‌ها و کوچه‌ها کمترین اقدامی نمی‌کنند.

ساکنان شهر گلپایگان خاطرنشان می‌کنند: هرگاه برای رفع خطر تیرهای برق مزاحم به شهرداری یا اداره برق مراجعه می‌کنیم، متصدیان از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند و مسئله را به گردن یکدیگر می‌اندازند.

براساس گزارش‌های رسیده به ایمنا، ۱۹ تیر برق در سطح شهر گلپایگان همین وضعیت را دارد و لازم است دستگاه‌ها با تعامل با یکدیگر جهت رفع این مشکل اقدام کنند تا اگر اشکالات یا خلاءهای قانونی وجود دارد برطرف شود.

عده‌ای از شهروندان گلپایگان در تماس با خبرگزاری ایمنا نسبت به وجود تیرهای برق مزاحم در کوچه‌ها و مشکلات ناشی از آن‌ها انتقاد کرده‌اند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان مربوطه هستند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

جابه‌جایی تیرهای برق با اداره برق است

پیمان شکرزاده، شهردار گلپایگان در این خصوص به خبرنگار ایمنا گفت: با توجه به قانون درآمد پایدار جابه‌جایی تیرها با اداره برق است و شهرداری نیز هر کجا نیاز باشد همکاری لازم را می‌کند.

وی افزود: قانون به صراحت بیان می‌کند اداره برق باید نسبت به جابه‌جایی تیرهای برق اقدام کند، ما نیز هر کجا نیاز به کمک شهرداری باشد ورود پیدا خواهیم کرد.

شهردار گلپایگان خاطرنشان کرد: در گذشته در قانون جابه‌جایی‌ها ابهام وجود داشت، بخشی از جابه‌جایی‌ها را شهرداری و بخشی دیگر را اداره برق انجام می‌داد، اما با توجه به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر ابلاغ قانون درآمد پایدار در نهم مردادماه سال ۱۴۰۱ این موضوع رفع ابهام و معین شد جابه‌جایی تیرهای برق با اداره برق باشد.

شکرزاده با تاکید بر اینکه هر کجا که نیاز باشد به اداره برق کمک خواهیم کرد، تصریح کرد: فرآیند زمانی جابه‌جایی تیرهای برق در تخصص اداره برق است و از مدت زمان انجام آن اطلاع نداریم، در گذشته جابه‌جایی تیرهای برق را اداره برق انجام می‌داد و هزینه آن را شهرداری متقبل می‌شد، به عنوان نمونه در عملیات آزادسازی مسیر ورودی شهر گلپایگان واقع در خیابان آیت الله محمودی، اداره برق کار جابه‌جایی تیرهای برق را انجام داد و شهرداری هزینه آن را پرداخت کرد، اما در حال حاضر تمام این فرآیند بر عهده اداره برق است.

کد خبر 642060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.