یکپارچه شدن سیستم‌های فروش بلیت حمل‌ونقل عمومی در پرتغال

دو کلان‌شهر بزرگ لیسبون و پورتوی پرتغال برای اجرای طرح یکپارچه کردن سیستم‌های فروش بلیت اپراتورهای مختلف حمل‌ونقل عمومی آماده شدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پروژه جدیدی به نام «بلیت» در پرتغال با هدف معرفی تدریجی قابلیت عملکرد بین سیستم‌های فروش بلیت اپراتورهای مختلف حمل‌ونقل عمومی راه‌اندازی شد. شروع این ابتکار در ابتدا بر کاهش پلتفرم‌های فروش بلیت دو منطقه بزرگ شهری لیسبون و پورتو متمرکز خواهد بود. پروتکل این پروژه بین مؤسسه جابه‌جایی و حمل‌ونقل پرتغال (IMT)، اداره حمل‌ونقل لیسبون (TML) و سازمان حمل‌ونقل پورتو امضا شد.

قرار است بخش اول این طرح در سه مرحله انجام شود؛ در مرحله اول که برای سه‌ماهه چهارم سال جاری برنامه‌ریزی شده است، قابلیت همکاری بین سیستم‌های قدیمی فروش بلیت منطقه شهری لیسبون و پورتو تضمین خواهد شد. برای این منظور، شرایط فنی لازم از طریق هماهنگ کردن تجهیزات فروش، بارگیری، اعتبارسنجی و بازرسی ایجاد خواهد شد. به این ترتیب، کارت‌های موسوم به ناوگانته (لیسبون) و آندانته (پورتو) به صورت تعاملی عمل خواهند کرد.

یکپارچه شدن سیستم‌های فروش بلیت حمل‌ونقل عمومی در پرتغال

سپس از نیمه اول سال ۲۰۲۴، انتظار می‌رود که گوشی‌های هوشمند بتوانند به عنوان نقطه فروش و شارژ عمل کنند، چراکه میان قابلیت‌های طراحی شده برای اپلیکیشن‌ها، امکان شارژ کارت‌های فیزیکی با سفر از شبکه‌های مختلف حمل‌ونقل ملی وجود دارد.

در گام سوم، نیمه دوم سال آینده، این پروژه بر فروش «بلیت باز» برای کارت‌های اعتباری و نقدی بانک تمرکز خواهد کرد. پرتال رسمی پروژه منتشر کرده است که اجرای این پلتفرم در سراسر خاک پرتغال به پیوستن مقامات ذی‌صلاح از نظر سیستم‌های فروش بلیت بستگی دارد.

یکپارچه شدن سیستم‌های فروش بلیت حمل‌ونقل عمومی در پرتغال

کد خبر 641975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.