بیشتر داروهای وارداتی به بیماران سرطانی مربوط است/ دارویار پرداخت از جیب را افزایش نداد

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه طرح دارویار نه‌تنها پرداخت از جیب را افزایش نداد، گفت: در طرح دارویار، یارانه‌ای که برای اختصاص ارز ترجیحی در نظر گرفته شده بود در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفت تا نوسانات قیمت داروها از طریق بیمه پوشش داده شود.

به گزارش ایمنا، سید حیدر محمدی در نشست مشترک احمد المنظری، مدیرکل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، با معاونان و روسای سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت، با اشاره به اجرای طرح دارویار اظهار کرد: طرح دارویار مخفف یارانه داروست که از ۲۳ تیر امسال در کشور اجرا شد و یکی از اهداف آن، جلوگیری از قاچاق معکوس دارو از ایران به کشورهای منطقه است.

وی افزود: بخشی از داروها به‌صورت قاچاق معکوس از زنجیره خارج می‌شدند که باعث ایجاد اختلاف منابع شده بود. همچنین اختصاص ارز ترجیحی به دارو سبب شده بود تا به‌جای حمایت از داروسازان داخلی، شاهد کاهش ۷۵درصدی صادرات دارو باشیم. چراکه یکی از چالش‌های اصلی ما انتقال ارز به مقاصد صادراتی است.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: در طرح دارویار، یارانه‌ای که برای اختصاص ارز ترجیحی در نظر گرفته شده بود در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفت تا نوسانات قیمت داروها از طریق بیمه پوشش داده شود. این طرح نه‌تنها پرداخت از جیب را افزایش نداد، بلکه در بعضی اقلام دارویی شاهد کاهش پرداخت از جیب مردم نیز هستیم.

وی با اشاره به حضور اتباع خارجی در ایران، از سازمان جهانی بهداشت خواست که در زمینه تامین دارو و خدمات درمانی به اتباع بیگانه ساکن در ایران، همراهی و همکاری لازم را داشته باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه آمریکا نظام سلامت ایران را تحریم کرده است، گفت: بیشتر داروهایی که از خارج از کشور باید تامین شود، به بیماران مبتلا به سرطان مربوط است و انتظار داریم سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تامین و انتقال آن در قالب کمک بشردوستانه همراهی کند.

منبع تسنیم

کد خبر 641859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.