دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک چگونه است؟

طراحی دکوراسیون منزل شاید یکی از سخت‌ترین بخش‌های زیباسازی و نظم دادن به اثاثه و لوازم خانگی باشد. اغلب افراد برای دکوراسیون منزل خود تنها به انتخاب یک مدل پرده جدید یا به کار بردن سقف کاذب با طرح متفاوت در بخشی از سقف سرویس بهداشتی و خانه بسنده می‌کنند.

دکوراسیون منزل یک علم است و برای اینکه بتوانید خودتان این کار را انجام دهید، لازم است تا حدودی در این خصوص مطالعه کنید.

دکوراسیون در زبان فارسی به معنای آراستن، مرتب کردن، چیدمان و تزئین کردن است. زمانی که از دکوراسیون داخلی منزل صحبت می‌کنیم، در واقع منظورمان چگونگی انتخاب و چیدمان وسایلی است که در هر بخش از منزل قرار می‌دهیم و استفاده می‌کنیم. دکوراسیون تنها مختص به یک بخش از خانه شما نیست. به‌عنوان مثال با اضافه کردن یک روشویی جدید یا تغییر سقف کاذب حمام و توالت می‌توانید ظاهری تازه در سرویس بهداشتی ایجاد کنید.

دکوراسیون هر بخش از خانه فوت و فن‌های خاص خود را دارد. مثلاً طراحی دکوراسیون منزل در اتاق‌ها با نشیمن و پذیرایی تفاوت‌های زیادی دارد. همچنین برای دکوراسیون آشپزخانه لازم است از عناصر به خصوصی استفاده کنید. در این بخش درمورد اینکه چرا دکوراسیون منزل را تغییر می‌دهیم و اصول آن چیست صحبت خواهیم کرد.

فاکتورهای اساسی در طراحی دکوراسیون منزل

قبل از آنکه برای تغییر فضای اتاق‌ها و سالن پذیرایی طبق روال هر سال اقدام به انتخاب مدل پرده جدید کنید یا اینکه بخواهید رنگ دیوارها را تغییر دهید، لازم است فاکتورهای اساسی در طراحی دکوراسیون منزل را مدنظر قرار دهید.

  • انتخاب درست مبلمان با توجه به فضای منزل و عناصر به‌کار رفته در آن

  • همخوانی روکش مبلمان با رنگ دیوارها و دیگر اثاثه منزل

  • دقت به نورپردازی و تاثیر روشنایی در طراحی دکوراسیون منزل

  • انتخاب قاب عکس‌ها و تابلوهای هنری متناسب با نوع طراحی خانه

  • هماهنگی تابلوها و نقاشی‌های استفاده شده در منزل با اسباب خانه

  • انتخاب رنگ نور منابع نوری با توجه به محلی که از آن‌ها استفاده می‌کنید

  • انتخاب کفپوش با در نظر گرفتن رنگ دیوارها و سایر وسایل منزل

  • پارتیشن‌بندی فضاهای بزرگ خانه

  • رنگ‌آمیزی دیوارها برحسب فضایی که از آن‌ها استفاده می‌شود و روحیه ساکنین خانه

دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک چگونه است؟

مهم‌ترین اصول در طراحی دکوراسیون

اینکه شما در ذهنتان بخواهید در چه محیطی زندگی کنید، خود یک کلید برای انتخاب نحوه دکوراسیون منزل خواهد بود. تصمیم بگیرید که دوست دارید در چه فضایی زندگی کنید، در این صورت به‌صورت اتوماتیک‌وار آنچه که دوست دارید را به منزل خود اضافه خواهید کرد. مثلاً اگر در ذهنتان یک سرویس بهداشتی مدرن داشته باشید، اقدام به خرید یک روشویی جدید یا به‌طور کلی سرویس حمام و توالت جدید می‌کنید.

دوست دارید طراحی دکوراسیون منزل شما حال و هوای مدرن و نو داشته باشد یا سنتی و پست مدرن؟ دوست دارید فضای منزلتان شاد و پرانرژی باشد یا تداعی‌گر فضایی آرام و به دور از شلوغی؟ همچنین بررسی کنید که آیا دوست دارید دکوراسیون منزل شما رسمی باشد یا غیر رسمی؟ تمام این سوال و پاسخ‌ها به شما کمک خواهند کرد که هنگام انتخاب و خرید تجهیزات و اثاثه، همچنین چیدمان آن‌ها بهترین تصمیم را بگیرید.

گروهی از افراد پیش از اینکه خرید اثاثیه و بازسازی فضای داخلی خانه را انجام دهند، هیچ ایده‌ای درمورد طراحی دکوراسیون خانه خود ندارند. به این گروه توصیه می‌شود از ایده‌هایی که در فضای اینترنت وجود دارند، استفاده کنند. همچنین امروز گروه‌های طراحی و دکوراسیون منزل زیادی وجود دارند که به‌صورت تخصصی در زمینه تجهیز و چیدمان منزل فعالیت می‌کنند.

شما می‌توانید برای اینکه سریع‌تر از سردرگمی خارج شوید، ایده‌ها و علائق خود را با خلاقیت و سلیقه یک طراح داخلی منزل تلفیق کنید تا به ایده‌ای جدید و منحصربه‌فرد برای طراحی دکوراسیون منزل خود دست پیدا کنید.

دکوراسیون منزل با چه هدفی انجام می‌شود؟

خوب است بدانید که طراحی دکوراسیون خانه امروز یکی از رشته‌های تخصصی و پردرآمد به‌شمار می‌رود و برخی از طراحان داخلی منازل هزینه زیادی جهت پیاده‌سازی ایده‌های خود دریافت می‌کنند. می‌توانیم از تکنیک‌ها و ایده‌آل‌های موجود در حوزه دکوراسیون منزل اهداف زیادی را دنبال کنیم و به نتایج متنوع و مطلوب دست پیدا کنیم.

دکوراسیون داخلی برحسب جایی که انجام می‌گیرد، اهداف مختلفی را دنبال می‌کند. مثلاً هدف از دکوراسیون داخلی یک منزل ممکن است حذف چیزهای اضافه از فضای خانه و بزرگ‌تر نشان دادن آن باشد؛ همچنین ممکن است کسی از طراحی دکوراسیون داخلی منزل انتظار خلق یک فضای مسکونی مدرن را داشته باشد. در فروشگاه‌ها هدف از دکوراسیون جذب مشتری و هرچه بهتر نشان دادن محصول است. همچنین در محیط اداری هدف تغییر دکوراسیون ایجاد احساس همدلی، راحتی و افزایش روحیه کار در کارکنان است.

به‌طور کلی تفاوت ندارد شما در کدام بخش از خانه یا هر محیط دیگر اقدام به طراحی دکوراسیون می‌کنید، در هر صورت می‌توانید جزئیات آن را به روحیات، علائق و خلاقیت خود گره بزنید و به نتیجه دلخواه برسید.

دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک شامل چه عناصری است؟

درمورد اینکه دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک شامل چه عناصری است، باید بگوییم این بستگی به سبکی که شما انتخاب می‌کنید دارد. بسیاری از سبک‌های قدیمی امروز با سبک‌های مدرن تلفیق می‌شوند و پدیده جدید و جذاب‌تری را خلق می‌کنند. از این رو بهتر است ابتدا درباره سبک‌های طراحی دکوراسیون منزل به خوبی مطالعه و تحقیق کنید.

انواع سبک دکوراسیون منزل

از سبک‌های دکوراسیون منزل ایرانی جدید و شیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سبک دکوراسیون مدرن

اگر بخواهید در یک منزل ایرانی سبک دکوراسیون مدرن را پیاده‌سازی کنید، لازم است به سراغ کالیته رنگ‌های ساده بروید. در طراحی مدرن خبری از خطوط زیاد و درهم ریخته نیست. هرچقدر در فضای منزل شما خطوط ساده‌تر و منظم‌تر باشند، طراحی خانه‌تان به سبک مدرن نزدیک‌تر خواهد بود. در سبک مدرن ما بیشتر از عناصری همچون فلز استیل و رنگ‌های فورتیک (نقره‌ای، طلایی) و استاتیک (سفید، مشکی) استفاده می‌کنیم. همچنین عنصر شیشه در طراحی دکوراسیون منزل به سبک مدرن نقش اساسی دارد.

سبک دکوراسیون مدرن به سبک ایرانی

شما می‌توانید دکوراسیون منزلتان را به سبک اصیل ایرانی انجام دهید، در حالی که کاملاً مدرن و شیک به نظر می‌رسد. از جمله عناصر اصلی طراحی دکوراسیون منزل به سبک ایرانی می‌توان به استفاده از ایوان بلند و ستون‌های مرتفع اشاره کرد؛ همچنین استفاده از پرده و فرش در سبک دکوراسیون ایرانی مدرن ضرورت دارد.

جمع‌بندی

طراحی دکوراسیون منزل یکی از مهم‌ترین بخش‌های چیدمان و تجهیز هر خانه‌ای محسوب می‌شود. در طراحی داخلی منزل شما می‌توانید با توجه به روحیات و سلیقه خود وسایل خانه را انتخاب کنید و در چیدمان آن‌ها نیز سبک خاصی را اجرا کنید. در طراحی دکوراسیون منزل به سبک ایرانی بهتر است از عناصری همچون فرش، پرده، چوب و تابلوهای نفیس استفاده کنید.

کد خبر 641776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.