طرح جدید بلفاست برای هوشمندسازی شهری

مدیران بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی، از ایجاد یک منطقه هوشمند به عنوان بخشی از رویکرد گسترش نوآوری‌های شهری خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، منطقه هوشمند جدید بلفاست بستری برای آزمایش ایده‌ها و فناوری‌های نوین خواهد بود که به دنبال آن فرصت‌های سرمایه‌گذاری و حل چالش‌های مهم شهری بهینه خواهد شد. این اقدام بخشی از اهداف دولت ایرلند برای هوشمندسازی پایتخت و ارائه نوآوری‌های متعدد به‌شمار می‌رود که اعضای شورای شهر تأمین هزینه‌های لازم برای پیاده‌سازی آن را از بودجه‌های شهری به عهده گرفته‌اند و قرار است به‌زودی مراحل اولیه احداث آن آغاز شود. در مرکز هوشمند بلفاست، رویکردهای تولید هیدروژن سبز و نحوه جایگزینی آن با انرژی رایج مورد امتحان قرار خواهد گرفت و پس از موفقیت، اقدامات لازم برای بهره‌برداری از آن اجرا خواهد شد.

بستر آزمایش شهر هوشمند

مدیران پایتخت ایرلند هدف خود از احداث بستر آزمایش شهر هوشمند را فراخوان متخصصان تکنولوژی به ارائه رویکردهای پیشرفته خود در زمینه دیجیتال با هدف حل بحران‌های حاکم بر شهر معرفی کرده‌اند و مدعی شده‌اند تمام این افراد را برای انجام تحقیقات گسترده از نظر مالی مورد حمایت قرار خواهند داد. در این مرکز، محققان و متخصصان فناوری ایده‌های جدید خود را که باید کاملاً مرتبط با مشکلات شهری و افزایش هوشمندی مناطق بلفاست باشد، آزمایش کنند و پس از موفقیت، آن‌ها را برای پیاده‌سازی در اختیار مدیران شهر قرار دهند.

اعضای شورای شهر بلفاست نقش فناوری دیجیتال را در رشد اقتصاد آینده بسیار حائز اهمیت دانسته‌اند، ضمن این‌که بهره‌گیری از آن‌ها را برای حل چالش‌های شهری نظیر تغییرات اقلیمی، بهبود کیفیت زندگی و افزایش بهداشت و سلامت شهروندان اثربخش‌تر از رویکردهای سنتی در نظر گرفته‌اند. همین امر، مهم‌ترین انگیزه آن‌ها برای احداث بستر آزمایشی شهر هوشمند و آغاز همکاری با افراد خلاق، محققان، صاحبان کسب‌وکار و حتی عموم مردم برای هوشمندسازی بیشتر مناطق، بهبود کیفیت زندگی شهروندان و کمک به رونق اقتصادی شهری بوده است. نکته جالب‌توجه در مورد پروژه جدید بلفاست این است که شهروندان محور اصلی رویکردهای جدید خواهند بود و تمام استراتژی‌های مطرح شده از سوی کارکنان مرکز باید به بهبود کیفیت زندگی مردم منتهی شود.

کد خبر 641695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.