ساختمان‌سازی نامطلوب زخمی بر صنایع کشور است

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: وجود ضعف در ساختمان‌سازی موجب شده منابع گازی که باید در بخش پالایش و صنعت مورد استفاده قرار گیرد و به ارزش افزوده تبدیل شود، در بخش خانگی به بدترین شکل ممکن استفاده شود.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش خام‌فروشی در مدیریت منابع گازی، اظهار کرد: اگر به شرایط مصرف گاز در ساختمان‌های کشور نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که ساختمان‌های مسکونی و تجاری کشور ساخت مطلوبی ندارد.

وی افزود: درواقع عایق‌بندی ساختمان‌های تجاری و مسکونی به‌طورمطلوبی انجام نشده، از طرفی تجهیزات گرمایشی نیز از راندمان کمی برخوردار بوده یا فرسوده شده است.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: وجود ضعف در ساختمان‌سازی موجب شده منابع گازی که باید در بخش پالایش و صنعت مورد استفاده قرار بگیرد و به ارزش افزوده تبدیل شود، در بخش خانگی به بدترین شکل ممکن استفاده شود که این فرآیند نوعی خام‌فروشی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: متأسفانه در دو حوزه برق و گاز، خام‌فروشی از طریق ساخت‌وساز مشاهده می‌شود و عملاً در بخش خانگی به بدترین شکل ممکن از این دو منبع بدون اینکه ارزش افزوده‌ای داشته‌باشد، استفاده می‌شود.

صفریان در رابطه با استراتژی کشور در این زمینه گفت: درحال‌حاضر استراتژی کشور برای مدیریت این معضل فقط تشویق و تنبیه است، درصورتی‌که تشویق و تنبیه آخرین فعالیتی است که در استراتژی مدیریت انرژی باید مدنظر قرار داد.

وی افزود: در شرایط کنونی عملاً شرایطی نامناسب ایجاد کرده‌ایم و تلاش داریم با هزینه‌ای بسیار در این شرایط زندگی کنیم، در صورتی که باید مشکل را از مبدا حل کرد.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: درواقع برای مدیریت خام‌فروشی در حوزه انرژی باید از مبدا استراتژی داشته‌باشیم و به شدت عوامل مهندسی وزارت شهرسازی و ساختمانی را کنترل کنیم.

وی افزود: ساختمان‌های کشور باید براساس استانداردهای جهانی بنا شود تا بتواند انرژی را به بهترین شکل ممکن مصرف کند و با کمترین میزان انرژی بهره‌وری مورد نیاز را ارائه دهد. در این صورت می‌توان مقدار انرژی صرفه‌جویی شده را به صنعت باز گرداند.

کد خبر 641651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.