آغاز طرح توانمندسازی معلمان در حوزه قرآنی در ۵ استان

وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح اتقان (طرح آموزش و توانمندسازی معلمان ابتدایی در حوزه قرآن) در پنج استان کشور آغاز به کار کرده و گزارش‌های مربوط به این فرایند را دریافت می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، یوسف نوری در پنجاه‌ونهمین نشست کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور اظهار کرد: طرح اتقان (طرح آموزش و توانمندسازی معلمان ابتدایی در حوزه قرآن) اولین هدف‌گذاری ما در حوزه قرآن است که به‌خوبی پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه مراکز قرآن با حداکثر ظرفیت باید پیش بروند، افزود: مدرسه باید با اولیا جلساتی بگذارد. بخشی از مدارس باید به سمت مشارکت مردمی پیش بروند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح اتقان در چند استان کشور آغاز شده است، ادامه داد: گزارش‌ها را در این زمینه دریافت می‌کنیم.

نوری اضافه کرد: آموزش و پرورش ظرفیت‌های خوبی دارد و اردوگاه‌ها فضای مناسبی برای انجام امور تربیتی هستند. باید بسته‌های آموزشی و قرآنی برای شهر زلزله‌زده خوی فراهم شود. همچنین آمادگی خود را برای کمک به کشورهای زلزله‌زده ترکیه و سوریه اعلام می‌کنیم.

وی همچنین درباره تعطیلی دانش‌آموزان در دوران کرونا گفت: سه سال دانش‌آموزان به‌دلیل کرونا در خانه ماندند، با وجود اینکه مدارس سایر کشورها باز بود. شواهد نشان داده مدارس سایر کشورها هم برای آلودگی هوا زیر شاخص ۲۰۰ تعطیل نشده است.

سلامت دانش‌آموزان در اولویت است

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: سلامت دانش‌آموزان باید در اولویت باشد و البته در این موضوع سلامت روان آن‌ها هم باید مدنظر قرار گیرد.

نوری همچنین درباره مسمومیت دانش‌آموزان در قم اظهار کرد: در قم نهادهای مختلفی این موضوع را بررسی می‌کنند. شتاب و شایعات موج‌های رسانه‌ای خارج از کشور در این موضوع باعث نگرانی برخی خانواده‌ها شده است.

وی ادامه داد: در این زمینه تلفات جانی نداشتیم. برخی شایعه کرده‌اند که دانش‌آموزان فوت کرده‌اند یا فلج شده‌اند که این شایعات تکذیب می‌شود. هیچ‌کس فوت نکرده و بسیاری از آن‌ها سرپایی درمان شدند و برخی دیگر یک شب را در بیمارستان گذراندند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برخی خانواده‌ها هم به‌دلیل انتشار شایعات نگران عواقب و اثرات بعدی این مسمومیت و استشمام بو بودند که این موضوع هم رد شد.

آشنایی معلم با مفاهیم عمومی قرآن افزایش یابد

علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، نیز در این نشست اظهار کرد: ضرورت مسئله حفظ و آشنایی با مفاهیم قرآن بسیار مهم است. تقویت حافظان باید در محوریت آموزش و پرورش پیش برود.

وی افزود: طرح اتقان (طرح آموزش و توانمندسازی معلمان ابتدایی در حوزه قرآن) بسیار مهم است. آشنایی معلمان باید ناظر بر برنامه‌های عمومی قرآن افزایش یابد. توانمندی قرآنی معلم باید به گونه‌ای باشد که بتواند کتاب درسی را به‌درستی آموزش دهد.

جذب حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان در دستورکار است

رضا مرادصحرایی، رئیس دانشگاه فرهنگیان، نیز در این نشست گفت: موضوع قرآن درون‌مایه همه برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان شده است. در مصوبه اخیر هیئت امنا تصویب شد که دانشجومعلمان در شش ساحت سند تحول باید یک مهارت بیاموزند که یکی از آن‌ها قرائت قرآن کریم است.

وی افزود: شیوه‌نامه جذب دانش‌آموزان قرآنی در دانشگاه فرهنگیان در دستورکار است که این یک امتیاز محسوب می‌شود تا حافظان قرآن را وارد دانشگاه فرهنگیان کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 641605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.