تداوم روند شناسایی و پلمب انبارهای ضایعاتی غیرمجاز در سمنان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان از تداوم روند شناسایی و پلمب انبارهای ضایعاتی غیرمجاز در سطح شهر خبر داد.

مجتبی اعوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تداوم اجرای طرح برخورد با عوامل غیرمجاز جمع‌آوری پسماند خشک و پلمب مراکز غیرمجاز خرید و فروش ضایعات در سطح شهر سمنان با همکاری نیروی انتظامی و هماهنگی مقام قضائی اظهار کرد: در این راستا تعدادی از مراکز ضایعاتی غیرمجاز در سطح شهر سمنان شناسایی و پلمب شده است.

وی افزود: شهرداری در راستای اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و با توجه به مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی ناشی از وجود انبارهای ضایعاتی در سطح شهر، جمع‌آوری و پاکسازی انبارهای ضایعات غیرمجاز را به صورت مستمر انجام می‌دهد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان با اشاره به کارگاه‌هایی که در مجاورت محل سکونت شهروندان اقدام به خرید و فروش مواد بازیافتی و ضایعاتی می‌کند، خاطرنشان کرد: در بعضی محله‌ها که محل سکونت شهروندان است، برخی افراد اقدام به جمع‌آوری ضایعات و مواد بازیافتی می‌کنند، این دسته افراد به واسطه گشت‌های بازرسی سازمان شناسایی و به سرعت به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

اعوانی تصریح کرد: سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان در سال گذشته و سال جاری، کارگاه‌ها و مراکز غیرمجاز جمع‌آوری پسماند زیادی را که در مجاورت مناطق مسکونی فعالیت می‌کردند، شناسایی کرده و مراتب را به امور قضائی ارجاع داده است.

وی با اشاره به ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی و بازیافتی در نخستین شهرک بازیافت کشور گفت: تمام زیرساخت‌های لازم در نخستین و بزرگترین شهرک برای افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان افزود: کنترل و نظارت بر فعالیت این مراکز و کارگاه‌ها موجب حذف نازیبایی و بهبود جلوه بصری شهر می‌شود و به ارتقای امنیت شهری و شهروندی کمک می‌کند.

کد خبر 641508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.