تاثیر کاهش ترشح هورمون استروژن بر افتادگی رحم

یک متخصص زنان و زایمان با اشاره به علل مهم ابتلا به افتادگی رحم، گفت: وزن بالا، سرفه‌ها و یبوست مزمن از علل مهم در ابتلا به افتادگی رحم تلقی می‌شود.

ندا مقتدری‌اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افتادگی رحم در زنان اظهار کرد: افتادگی رحم زمانی مطرح می‌شود که رحم از مکان طبیعی خود نشت می‌کند یا می‌افتد، آن زمان بیرون‌زدگی رحم در واضح‌ترین حالت است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان از افتادگی رحم پیشگیری کرد، افزود: داشتن تعادل وزن و پیشگیری از اضافه وزن، انجام تمرین‌های ورزشی در زمان بارداری و پس از آن، پیشگیری از یبوست و بهبود وضعیت عضلانی از راه‌های پیشگیری از افتادگی رحم است.

یک متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: برآمدگی رحم و مثانه، رکتوسل، بی‌اختیاری استرسی و ناراحتی مبهم لگن از علائم افتادگی رحم است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای درمان افتادگی رحم نیاز به جراحی است، گفت: اگر افتادگی رحم شدید نباشد با انجام بعضی از تمرین‌های ساده مانند تمرینات کگل یا جای‌گذاری پساری این مشکل قابل درمان است.

مقتدری اصفهانی درباره افراد مستعد ابتلاء به افتادگی رحم، تاکید کرد: زنان هرچه به سنین میانسالی و یائسگی نزدیک می‌شوند، به علت کاهش تولید و ترشح هورمون استروژن، مستعد ابتلاء به افتادگی رحم می‌شوند، این هورمون تأثیر مهمی در تقویت عضلات لگنی دارد.

وی با اشاره به علل مهم در ابتلاء به افتادگی رحم، اضافه کرد: وزن بالا، سرفه‌ها و یبوست مزمن و سابقه زایمان طبیعی مکرر از پارامترهای مهم در ابتلاء به افتادگی رحم تلقی می‌شود.

این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: خون‌ریزی رحم، احساس فشار و سنگینی در ناحیه لگن، یبوست شدید و عفونت پی‌درپی مثانه از علائم افتادی رحم در دوران حاملگی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر شدت افتادگی رحم به قدری باشد که با روش‌های ساده و غیرتهاجمی درمان نشود، لازم است از تکنیک‌های جراحی کمک گرفته شود.

کد خبر 641397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.