۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
زیباترین مقاصد زیرآبی جهان

زیباترین مقاصد غواصی جهان شامل مجمع‌الجزایر تواموتو فرانسه، بلو کورنر پالائو، گودال آبی بزرگ بلیز، مرداب بقا فیجی، شکاف سیلفرا ایسلند و دیوار مرجانی بزرگ کوئینزلند، استرالیا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقاصد غواصی زیادی در جهان وجود دارد که برای برخی افراد آرام‌بخش است و به بعضی دیگر حس اضطراب و دلهره می‌دهد. در این مکان‌ها تنوع زیستی دریایی بی‌نظیری دیده می‌شود و کاوش در آن‌ها، یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای افرادی است که به دنبال تجربه متفاوتی از سفر هستند. در ادامه شما را با زیباترین مقاصد غواصی جهان آشنا می‌کنیم:

مجمع‌الجزایر تواموتو، پلی‌نزی فرانسه

در منطقه پلینزی فرانسه بیش از ۷۰ جزیره مرجانی وجود دارد که تجربه متفاوتی از غواصی را فراهم می‌کنند. بزرگ‌ترین زنجیره جزیره‌های مرجانی جهان از موجودات دریایی مختلف نظیر دلفین‌های بینی بطری شکل و کوسه‌ها تشکیل شده است. مجمع الجزایر تواموتو با برخورداری از مناظر طبیعی باورنکردنی، یکی از نقاط غواصی بی‌نظیر غواصی در دنیا محسوب می‌شود و تجربه سفر منحصربه‌فرد و فراموش‌نشدنی را برای مشتاقان دریا فراهم می‌کند.

زیباترین مقاصد زیرآبی جهان

بلو کورنر، کورور، پالائو

بلو کورنر (Blue Corner) به دلیل دارا بودن چشم‌اندازهای زیرزمینی بسیار زیبا، پرطرفدارترین نقطه غواصی در پالائو به شمار می‌رود. در این مکان، غواصان با گونه‌های متنوع ماهی‌ها و کوسه‌ها روبرو می‌شوند. در بلو کورنر، صخره‌ها با مرجان‌های زیبایی ترکیب شده‌اند و منظره غواصی بی‌نظیری را پیش روی ماجراجویان قرار می‌دهد.

زیباترین مقاصد زیرآبی جهان

گودال آبی بزرگ، بلیز

گودال آبی بزرگ نه‌تنها به این دلیل که بزرگ‌ترین حفره زیر آبی جهان است، بلکه به دلیل دارا بودن مناظر طبیعی باورنکردنی، در جهان مشهور است. این گودال با رنگ آبی تیره و ساختارهای زمین شناسی منحصربه‌فرد خود شناخته می‌شود. گودال آبی بزرگ بلیز با برخورداری از مرجان‌های رنگارنگ، مکانی عالی برای دیدن گونه‌های مختلف ماهی‌ها و کوسه‌ها است و تجربه غواصی منحصر به فرد را برای گردشگران فراهم می‌کند.

زیباترین مقاصد زیرآبی جهان

مرداب بقا، فیجی

در تالاب بقا (Beqa Lagoon)، غواصان با صخره‌های رنگارنگ و انواع ماهی‌های زیبا روبرو می‌شوند. برخی از گونه‌هایی که در این مکان به چشم می‌خورد شامل اسب دریایی، ماشه ماهی دلقک و عقرب ماهی‌های برگی است. صخره‌هایی که این تالاب را احاطه کرده‌اند بیشتر شبیه رنگین کمان هستند و گونه‌های مختلف ماهی نیز جلوه زیباتری به آن می‌بخشند. اگرچه غواصی روز در مرداب بقا با مناظر بی‌نظیری همراه است، اما غواصی شبانه فلورسنت، زیباترین تجربه در این مکان به شمار می‌رود.

زیباترین مقاصد زیرآبی جهان

جزایر راجا آمپات، اندونزی

تنوع زیستی دریایی باورنکردنی جزایر راجا آمپات، آن را به یک نقطه غواصی فوق‌العاده زیبا در جهان تبدیل کرده است. در زیر آب‌های این جزایر، بیش از ۵۰۰ نوع مرجان و گونه‌های ماهی متنوع وجود دارد. از آنجا که ۷۵ درصد از گونه‌های جهان در این آب‌ها زندگی می‌کنند، بازدید از این مکان، یک تجربه بسیار سرگرم‌کننده است. علاوه بر مناظر زیر آب، چشم‌اندازهای جنگل‌های اطراف نیز زیبایی بیشتری به این مکان می‌بخشد.

زیباترین مقاصد زیرآبی جهان

شکاف سیلفرا، ایسلند

شکاف سیلفرا (Silfra Fissure)، یکی از بهترین مکان‌های غواصی در جهان است که با ورود به آن می‌توان همزمان دنیای زیر آبی دو قاره را لمس کرد. آب‌های این نقطه کریستالی است و شفاف‌ترین آب‌های جهان به شمار می‌رود. وجود سنگ‌های پراکنده در سراسر شکاف، غواصی در سیلفرا فیشور را به یک تجربه منحصربه‌فرد و به‌یاد ماندنی تبدیل می‌کند.

زیباترین مقاصد زیرآبی جهان

دیوار مرجانی بزرگ، کوئینزلند، استرالیا

دیواره مرجانی بزرگ از دیرباز محلی بی‌نظیر برای تجربه غواصی بوده است. این مکان که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است از گونه‌های دریایی متنوع و صخره‌های رنگارنگ فراوان بهره می‌برد که چشم‌انداز زیرآبی شگفت‌انگیزی برای افراد ایجاد می‌کند. مشتاقان دنیای زیر آب، هنگام غواصی در دیوار مرجانی بزرگ کوئینزلند، گونه‌های رنگارنگی نظیر فرشته‌ماهی، لاک‌پشت، کوسه صخره‌ای و دلفین را مشاهده می‌کنند. همچنین این مکان دارای بیش از ۴۰۰ گونه مختلف مرجان‌ها است و چند کشتی غرق شده در اطراف صخره‌ها وجود دارد که مناسب حال غواصانی است که می‌خواهند تجربه متفاوتی از سفر داشته باشند.

زیباترین مقاصد زیرآبی جهان

صخره‌های رنگین کمان، فیجی

صخره‌های فیجی یکی از رنگارنگ‌ترین مکان‌های غواصی در جهان محسوب می‌شود. همچنین ماهی‌های متنوع زیادی در اطراف صخره‌ها وجود دارد که شیرجه زدن، آن را به یاد ماندنی‌تر می‌کند. غواصی در این مکان شبیه تماشای یک نقاشی است، زیرا رنگ‌های مختلف مرجانی، از آبی و زرد گرفته تا صورتی و نارنجی در آن به چشم می‌خورد. گونه‌هایی متنوع مانند طوطی ماهی، لاک پشت‌های دریایی، دلقک ماهی‌ها و صدف‌های غول پیکر در صخره‌های رنگین کمان فیجی وجود دارد و غارهای شگفت‌انگیز، چشم‌انداز جادویی و بی‌نظیری را برای غواصان فراهم می‌کند.

زیباترین مقاصد زیرآبی جهان

کد خبر 641282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.