تخصیص بودجه جدید به شهرهای انگلستان برای ترویج تردد سبز

دولت انگلستان، مدیران شهرهای سراسر کشور را به درخواست برای دریافت کمک‌هزینه ۲۰۰ میلیون پوندی به‌منظور ترویج تردد سبز دعوت کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بودجه تردد سبز با هدف بهبود زیرساخت‌های شهری برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی به‌ویژه در معابر نزدیک به مدارس مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مدیران در نظر دارند از این بودجه برای طراحی دوباره تقاطع‌های شهری و خطوط عابر پیاده بهره بگیرند تا مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را از محل عبور خودروها جدا کنند و از این طریق، ایمنی را برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران فراهم بیاورند. پیش‌بینی شده است که پیاده‌سازی این اقدامات کاهش قابل‌توجه انتشار کربن و بهبود کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت، ضمن این‌که در رونق اقتصاد محلی از طریق افزایش تردد و در نتیجه حضور مردم در فضاهای عمومی، نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

تخصیص بودجه جدید به شهرهای انگلستان برای ترویج تردد سبز

اولویت‌های پیاده‌سازی پروژه جدید

مدیران شهرهای انگلستان پس از دریافت بودجه و برای پیاده‌سازی طرح‌های خود باید سه اقدام اصلی یعنی ایجاد مسیرهای بیشتر در مناطق روستایی، توسعه معابر ایمن برای دانش‌آموزان حین رفت‌وآمد بین خانه تا مدرسه و اشتغال‌زایی برای مردم هر محله را مورد توجه قرار دهند. علاوه بر این، بهبود زیرساخت‌های تردد برای تسهیل عبور و مرور افراد دارای ناتوانی‌های جسمی و کاربران اسکوترها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود، چراکه علاوه بر افزایش قابلیت دسترسی معابر، به ایجاد حس برابری میان شهروندان کمک زیادی خواهد کرد.

دولت انگلستان به مدیران شهرهای مختلف هشدار داده است که تمام پروژه‌ها باید با مشارکت مردم و صاحبان مراکز تجاری انجام شود تا نه‌تنها هیچ لطمه‌ای به زندگی و کسب‌وکار آن‌ها وارد نکند، بلکه مزایای بسیاری را نیز برای آن‌ها به ارمغان بیاورد، به‌ویژه، طراحی معابر شهری باید به‌گونه‌ای انجام شود که مردم را به حضور در فضاهای عمومی سوق دهد تا از این طریق، به افزایش ارتباطات اجتماعی میان آن‌ها کمک کند، به واسطه افزایش فعالیت جسمی در بهبود سلامت آن‌ها مؤثر باشد و در نهایت، با جذب مردم به سمت فروشگاه‌های تجاری رونق را برای شهرها به ارمغان بیاورد.

تخصیص بودجه جدید به شهرهای انگلستان برای ترویج تردد سبز

کد خبر 641206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.