چه افرادی بیشتر از مزایای دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا بهره می‌برند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد بالای ۵۰ سال بیشتر از دیگران از مزایای دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا بهره می‌برند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، واکسن کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از آن را کاهش می‌دهد. بنابراین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که افراد بالای شش ماه باید واکسن‌های کرونا و دوزهای تقویت‌کننده آن را دریافت کنند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز توصیه کرده است که افراد واکسن‌های کرونا را به صورت سالانه دریافت کنند.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تأثیر واکسن کرونا و دوزهای تقویت‌کننده آن بر گروه‌های مختلف، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، داده‌های پزشکی مربوط به ۷۲۲ هزار بزرگسال را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر مرگ‌ومیر در طول شش ماه شیوع سویه امیکرون در میان افرادی ۴۰ تا ۵۹ سال که دو دوز واکسن MRNA دریافت کرده بودند، ۴۲ درصد بوده است، در حالی که این میزان برای افراد ۶۰ تا ۷۹ سال ۲۷ درصد گزارش شده است و برای افراد بالای ۸۰ سال ۴۶ درصد است.

دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا نیز خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید -۱۹ را در میان افراد بالای ۶۰ سال به میزان ۱۱ درصد کاهش می‌دهد. این دوز از واکسن از افراد بالای ۵۰ سال نیز در برابر مرگ‌ومیر ناشی از کرونا محافظت می‌کند.

به گفته محققان، میزان مرگ‌ومیر بیماری کرونا در میان افراد جوان‌تر و سالم‌تر کمتر از افراد مسن با بیماری‌های زمینه‌ای است. البته این بدان معنا نیست که این افراد بیمار نمی‌شوند یا ویروس را به دیگران منتقل نمی‌کنند؛ توصیه شده است که افراد واکسن کرونا و دوزهای تقویت‌کننده آن را دریافت کنند تا از مشکلات ناشی از آن در امان باقی بمانند.

نتایج این مطالعه در مجله Vaccines منتشر شده است.

کد خبر 641196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.