اداره میراث فرهنگی چهارمحال‌وبختیاری طرح جامع گردشگری برای استان ندارد

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اداره میراث فرهنگی استان چهارمحال‌وبختیاری بسیار ضعیف عمل کرده است و هیچ‌گونه طرح جامع گردشگری و بسته‌های سرمایه‌گذاری برای اجرا در استان و شهرستان سامان ارائه نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: به‌منظور تعویض ماشین‌آلات فرسوده شهرداری‌ها ضروری است تسهیلاتی به صورت ویژه اختصاص یابد تا شهرداری‌ها بتوانند ماشین‌آلات خود را به‌روز و تعداد آن را افزایش دهند تا در شرایط بحرانی بتوانند خدمات قابل قبولی به شهروندان ارائه کنند.

وی افزود: اداره میراث فرهنگی استان چهارمحال‌وبختیاری بسیار ضعیف عمل کرده است و هیچ‌گونه طرح جامع گردشگری و بسته‌های سرمایه‌گذاری برای اجرا در استان و شهرستان سامان ارائه نکرده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: شش سرمایه‌گذار بزرگ به شهرستان سامان دعوت شدند که به دلیل بوروکراسی اداری زیاد در استان و نبود بسته سرمایه‌گذاری، حاضر به سرمایه‌گذاری در این شهرستان نشدند.

وی احداث کلینیک تخصصی خیرساز سامان و الحاق قطعه زمین مورد درخواست خیر به زمین این کلینیک توسط اداره کل راه‌وشهرسازی استان را خواستار شد.

چهلگردی خطاب به نمایندگان مجلس درباره معضلات شهرستان سامان گفت: تشکیل نشدن به‌موقع کمیسیون ماده ۵ مردم را با مشکل مواجه کرده است، مشکل نداشتن اسناد مفروض برای تغییر کاربری و داشتن سند اصلاحات اراضی و اثبات مالکیت نیز وجود دارد.

وی با اشاره به دریافت عوارض آلایندگی از کارخانه و صنایع برای شهرداری‌ها گفت: باید امتیازاتی در قالب عوارض به شهرها و استان‌هایی اعطا شود که نه‌تنها آلایندگی ایجاد نمی‌کنند، بلکه با احداث فضای سبز به تولید هوای پاک و اکسیژن کمک می‌کنند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به حریم ایجادشده برای رودخانه‌ها گفت: این حریم مشکلات زیادی را برای روستاها و شهرهای نزدیک رودخانه‌ها ایجاد کرده است که می‌طلبد مسئولان برای رفع مشکل اقدام کنند.

وی اظهار کرد: بازنگری طرح تفصیلی شهر، رفع مشکلات صنایع نیمه‌مزاحم شهر سامان و طرح توسعه هتل گل‌های شهرداری این شهر از دیگر برنامه‌ها برای توسعه شهر است که امیدواریم بتوانیم در چهار سال آینده آن را محقق کنیم.

چهلگردی تصریح کرد: طرح انتقال آب از مجتمع فناوران برای مدیریت شهری چالش‌های کمتری دارد، زیرا مشرف و نزدیک به شهر است، نیاز به پمپاژ آب ندارد و ارتفاع بالای مجتمع نسبت به شهر هزینه انتقال را بسیار کمتر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طرح‌های‌هادی روستایی شهرستان سامان نیز مشکلاتی دارد، تصریح کرد: طرح‌های هادی روستاهای شهر سامان به دلیل مخالفت شرکت آب منطقه‌ای مصوب نشده است و این مسئله مشکلات دیگری را در پی داشته است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: از آنجایی که نزدیک ۶۰ کیلومتر از مسیر رودخانه زاینده‌رود در استان چهارمحال‌وبختیاری واقع است و برخی روستاها در حاشیه این رودخانه قرار دارند، شرکت آب منطقه‌ای حریم کیفی و کمی رودخانه را مطرح کرده است که اجازه تصویب طرح‌های هادی روستایی را نمی‌دهد.

کد خبر 641173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.