آماده شناساندن ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های زیبای شهر اصفهان هستیم

رئیس موسسه فرهنگی اکو گفت: شناخت درست از فرهنگ و تبلیغ بیشتر برای اصفهان می‌تواند زمینه همکاری مشترک با موسسه فرهنگی اکو باشد. این موسسه آماده است در جهت شناساندن ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های زیبای شهر اصفهان به دیپلمات‌ها و کشورهای عضو اکو گام بردارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرادجان بوری‌بایف امروز _ دوشنبه بیست‌وچهارم بهمن _ در دیدار با شهردار اصفهان اظهار کرد: اصفهان از معدود شهرهایی است که در سطح جهان فرهنگی غنی و قوی داشته است.

وی با اشاره به تاریخ و سابقه ارتباطات و تعاملات دیرینه ایران و تاجیکستان و تمدن و فرهنگ مشترک میان این دو کشور، افزود: ایران از اولین کشورهایی بود که استقلال تاجیکستان را به رسمیت شناخت و وجود فرهنگ و مفاخر ادبی مشترک باعث تقارب معنایی میان دو کشور شده است.

رئیس مؤسسه فرهنگی اکو سفر به شهر فرهنگی اصفهان و بازدید از آن را لذت‌بخش و خوشایند دانست و خاطرنشان کرد: این کلان‌شهر فرهنگ و آداب و رسومی غنی، دیرینه و ارزشمند دارد.

بوری‌بایف ضمن تشکر از تسهیلگری دفتر وزارت امور خارجه در اصفهان به‌منظور برقراری ارتباط و تعامل بیشتر مؤسسه فرهنگی اکو با کلان‌شهر اصفهان، تاکید کرد: هدف ما از این دیدارها، تقویت ارتباطات و تعاملات به‌منظور انجام رسالت‌ها و مأموریت‌ها است.

وی با بیان اینکه امروزه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در منطقه و میان کشورهای عضو اکو حاکم است، تصریح کرد: در حال حاضر، ۱۰ کشور عضو اکو هستند، اما فقط پنج کشور در مؤسسه فرهنگی اکو عضویت و فعالانه در عرصه‌های مختلف فرهنگی با یکدیگر ارتباط دارند.

رئیس مؤسسه فرهنگی اکو اضافه کرد: رسالت خطیر مؤسسه فرهنگی اکو، تقویت روابط فرهنگی میان کشورها، حفظ و حراست از میراث‌های فرهنگی کشورهای عضو و احیا و شناخت فرهنگ‌ها است بنابراین تلاش داریم همیشه با تکیه بر قوانین کشورها فعالیت کنیم.

بوری‌بایف با بیان اینکه فعالیت ما فرااکویی است و محدود به ۱۰ کشور عضو اکو نیست، خاطرنشان کرد: مؤسسه فرهنگی اکو در تعامل با سفارت‌خانه‌های کشورهای مختلف فعالیت‌های خوبی را طراحی کرده و تدارک دیده است، اما تمایل داریم در راستای شناساندن فرهنگ غنی ایران‌زمین و به‌طور ویژه کلان‌شهر اصفهان بیشتر فعالیت کنیم.

وی تصریح کرد: امروز تمدن‌ها و فرهنگ‌ها میان کشورهای عضو اکو بسیار قوی است و نمی‌توان فاصله و جدایی میان ایران و بعضی از کشورها مانند تاجیکستان قائل شد، اما باید فرهنگ‌ها و سنت‌ها را به مردم جهان نشان داد؛ چه بسا بسیاری از مردم نمی‌توانند با چشم سر شاهد این شهرها و کشورها و فرهنگ‌های آن‌ها باشند بنابراین باید با انجام فعالیت‌هایی تعریف شده در این عرصه دِین خود را به مردم دنیا ادا کنیم.

پیام اصلی مؤسسه فرهنگی اکو نزدیک کردن قلب‌ها به یکدیگر است

رئیس مؤسسه فرهنگی اکو ادامه داد: بر اساس رسالت ما، پیام اصلی مؤسسه فرهنگی اکو نزدیک کردن قلب‌ها به یکدیگر است ما معتقدیم در زندگی امروز رسالت انسان‌ها باید به هم نزدیک کردن قلب‌ها، ساختن‌ها و وصل کردن کشورها به یکدیگر باشد امروز ایران، اصفهان، تاجیکستان و اکو در این مسیر قرار دارند.

بوری‌بایف افزود: ما باور داریم که ایران تمدن بزرگی دارد و می‌تواند قلب‌ها را بر اساس فرهنگ به یکدیگر نزدیک کند امروز تعاملات و روابط خوب فرهنگی میان کشورهای منطقه با ایران برقرار شده است بنابراین تلاش داریم با استفاده از این فرصت‌های مناسب و تقویت بازدیدها و دیدارها، بر غنی شدن تعاملات و اندیشه‌ها بیفزاییم.

وی اظهار کرد: ایجاد شناخت درست از فرهنگ و تبلیغ بیشتر درباره اصفهان می‌تواند زمینه همکاری مشترک با مؤسسه فرهنگی اکو باشد. این مؤسسه آماده است در جهت شناساندن ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های زیبای شهر اصفهان به دیپلمات‌ها و کشورهای عضو اکو گام بردارد.

رئیس مؤسسه فرهنگی اکو گفت: با توجه به پتانسیل‌های شهر اصفهان، می‌توان همکاری‌های مشترکی بسیار بیشتر از گذشته طراحی و اجرا کرد. از دیگر پیشنهادهای ما میزبانی اصفهان از اعضای مؤسسه فرهنگی اکو و کشورهای عضو آن است که می‌تواند فرصت مغتنمی برای تبلیغ جاذبه‌های گردشگری و امکانات اصفهان به مردم جهان باشد. طراحی تورهای گردشگری اصفهان ویژه دیپلمات‌ها فراتر از اعضای اکو توسط شهرداری، از دیگر پیشنهادهاست.

بوری‌بایف تاکید کرد: پیشنهاد دیگر در زمینه همکاری مشترک مؤسسه فرهنگی اکو با شهرداری اصفهان این است که بخشی خاص را در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان برای کشورهای عضو اکو قائل شویم و زمینه مشارکت کشورهای عضو اکو را در این جشنواره فراهم کنیم.

امکانات و تجهیزات مؤسسه فرهنگی اکو می‌تواند در اختیار شهرداری اصفهان باشد

وی با اشاره به استقرار مؤسسه فرهنگی اکو در تهران اضافه کرد: این موضوع فرصت مغتنمی به‌منظور تقویت تعاملات و مراودات فرهنگی است. امروز همه امکانات و تجهیزات مؤسسه فرهنگی اکو می‌تواند در اختیار شهرداری اصفهان به‌منظور برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی باشد.

رئیس مؤسسه اکو ادامه داد: تحت عنوان مؤسسه فرهنگی اکو هنرمندان زیادی دور هم گرد آمده‌اند، اما جای هنرمندان اصفهانی در میان آن‌ها خالی است که امیدواریم با محوریت شهرداری اصفهان، حضور هنرمندان و آثار صنایع دستی پررنگ‌تر شود.

وی در زمینه تعاملات و ارتباطات علمی و کتابخانه‌ای تصریح کرد: مؤسسه فرهنگی اکو یک کتابخانه با شش هزار جلد عنوان کتاب دارد. در این زمینه نیز آماده هرگونه همکاری با کتابخانه مرکزی شهرداری هستیم.

بوری‌بایف با اشاره به مفاخر و ادبای فارسی‌زبان مشترک میان ایران و کشورهای عضو اکو تاکید کرد: برگزاری بزرگداشت‌ها و نکوداشت‌های این مفاخر ایران‌زمین می‌تواند از دیگر عرصه‌های همکاری مشترک شهرداری و مؤسسه فرهنگی اکو باشد. شناخت درست مردم، فرهنگ‌ها، آداب و سنت‌ها و تمدن به‌طور قطع مهم‌ترین رسالت و مأموریت مؤسسه فرهنگی اکو درقبال کشورهای عضو اکو است.

وی اضافه کرد: مؤسسه فرهنگی اکو آمادگی خود را به‌منظور تقویت تعاملات فرهنگی در عرصه‌های مختلف مانند چاپ و نشر کتاب، در زمینه نکوداشت مفاخر و بزرگان محبوب میان کشورهای عضو اکو، شناساندن ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری، تعاملات علمی و تقویت گردشگری سلامت و مذهبی میان کشورها اعلام می‌کند.

رئیس مؤسسه اکو با بیان اینکه هیچ‌گاه برادران و خواهران ایرانی را از خود جدا ندانسته‌ایم، گفت: در شرایط حساس منطقه و جهان، ایستادگی و پیشرفت ایران برخلاف همه تحریم‌ها، تهدیدها و توطئه‌ها جز با حمایت مردم محقق نمی‌شود و معتقدیم که مردم اصفهان جایگاه مهمی در فرهنگ، اقتصاد و سیاست کشور دارند.

کد خبر 641074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.