اجرای طرح زبان‌آموزی بسته‌های فارسی برای ۴۶۰۰ دانش‌آموز اصفهانی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: بسته‌های زبان‌آموزی فارسی پایه اول ابتدایی، یکی از استانداردترین ابزارهای آموزشی است که در اختیار معلمان پایه اول قرار گرفته است.

وجیهه فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره اجرای طرح زبان آموزی بسته‌های فارسی پایه اول دبستان، اظهار کرد: این طرح از سوی وزارت آموزش و پرورش و با انتخاب مدارس روستایی در پایه اول، از اوایل آبان ماه در ۲۴۰ کلاس درس و با حضور حدود ۴۶۰۰ دانش‌آموز روستایی آغاز و تا پایان بهمن‌ماه به صورت هفتگی در قالب ارسال بسته‌های آموزشی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۳ بسته از پک‌های خودآموز در اختیار معلمان مجری طرح در سطح استان قرار گرفته است؛ بسته‌ها به محض ارسال از سوی وزارت آموزش و پرورش توسط اداره آموزش دوره اول ابتدایی تحویل و با توجه به سهمیه مناطق بسته‌بندی و توزیع می‌شود تا در اولین فرصت روی میز معلم قرار گیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه برنامه زبان‌آموزی، تلفیقی از دو رویکرد آوایی و کلی‌نگر است و هدف آن تقویت چهار مهارت زبانی است، تصریح کرد: با اجرای این طرح یکی از استانداردترین ابزارهای آموزشی در اختیار معلمان قرار گرفته است که می‌توان با استفاده از آن مهارت‌های زبانی دانش‌آموزان را تقویت کنند.

وی گفت: برای تعامل و هم‌اندیشی معلمان مجری طرح در پیام‌رسان ایتا، رابطان و کارشناسان مجری طرح در پیام‌رسان شاد، گروه‌هایی ایجاد شده تا همکاران بتوانند تجارب آموزشی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

فاضل با بیان اینکه تا کنون ۳۳۲ بازدید توسط معاونان، کارشناسان، رابطان و راهبران از کلاس‌های مجری طرح انجام شده است، اضافه کرد: در راستای نظارت بر حسن اجرای طرح بسته‌های زبان‌آموزی پایه اول، فهرست انتظارات دانش‌آموزان و همچنین فرم بازدید از کلاس توسط رابط استانی طراحی و مورد تأیید سازمان قرار گرفت تا در اختیار سایر استان‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به بازخورد معلمان از اجرای این طرح، اضافه کرد: با اجرای طرح، مشارکت دانش‌آموزان در انجام فعالیت‌های گروهی بیشتر شده و دانش‌آموزانی که دچار استرس یا تکرار پایه بوده‌اند و در فعالیت‌ها مشارکت نداشتند، به توانایی اثبات خود به دیگران رسیده‌اند و جذابیت و لذت‌بخش بودن فعالیت‌های بسته‌های خودآموز باعث شده یادگیری دانش‌آموزان افزایش یابد و با گسترش دامنه لغات، تأثیر مثبتی در روان‌خوانی محصلان به چشم می‌خورد.

کد خبر 641022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.